طرز تهیه یتیمچه بادمجان و سیب زمینی

طرز تهیه یتیمچه غذا با بادمجان کبابی

یتیمچه بادمجان و سیب زمینی یک خوراک نونی بسیار خوشمزه و لذیذ برای پخت این غذا شما به مواد ساده نیاز دارید و از نظر اقتصادی یک غذای مناسب و به صرفه میباشد .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

بادمجان۴عدد متوسط
سیب زمینی۲عدد
پیاز۲عدد
گوجه۲عدد
فلفل سبز شیرینبه میزان دلخواه
رب.آبقوره.زردچوبه.فلفل سیاهبه میزان دلخواه

طرز تهیه یتیمچه بادمجان و سیب زمینی

مرحله اول

اگر می خواهید خوراک یتیمچه بادمجان و سیب زمینی را به روش سنتی تهیه کنید پس از اینکه بادمجان ها را به صورت حلقه ای برش زدید آنها را درون ماهیتابه ریخته و مقدار کمی روغن سرخ کنید بهتر است پس از برش بادمجان آنها را درون آبکش قرار داده و مقداری نمک بر روی آنها بپاشید این کار را برای یک ساعت انجام دهید بعد از اینکار سرخ کنید .

مرحله دوم

سیب زمینی ها را هم به صورت دلخواه برش زده و آنها را نیز تفت دهید پس از انجام این کار ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و درون آن سیب‌زمینی‌ها را قرار دهید سپس بر روی آنها بادمجان‌ها را به چینی حالا نوبت آن رسیده که پیاز و گوجه فرنگی را به صورت گرد برش زده و روی مواد قرار دهید . در پایان فلفل سبز را روی مواد قرار دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعد لیوان آب به خوراک یتیمچه اضافه کنید ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در مقداری آب حل کرده و به مواد اضافه نمایید پس از انجام این کار آبغوره را همراه با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کرده و اضافه کنید .درب ظرف را بسته و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط پخته شود .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.