طرز تهیه آبگوشت گوسفندی

طرز تهیه آبگوشت گوسفندی

آبگوشت یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد که طرفداران بسیاری دارد به دلیل دارا بودن گوشت و حبوبات تقریباً یک غذای کامل یک شمار می‌آید. پخت این غذا دارای فوت و فن های بسیاری می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت گوسفندی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
نخود لوبیای سفیدروی هم رفته یک لیوان بزرگ
گوجه فرنگی۲ عدد بزرگ
پیاز پوست گرفته شده۲ عدد متوسط
فلفل سبز تازه۲ تا ۳ عدد
نمک،فلفل و آبلیموبه مقدار لازم
گوشت گوسفند با استخوان و چربی۵۰۰ گرم
سیب زمینی با پوست۴ یا ۵ عدد متوسط
رب گوجه فرنگییک قاشق غذا خوری
سیریک حبه بزرگ

طرز تهیه آبگوشت گوسفندی

مرحله ۱

یکی از نکاتی که برای پخت این غذا باید رعایت کنید خیساندن نخود و لوبیا از شب قبل می باشد این کار باعث گرفتن نفخ حبوبات و همچنین پخت سریع تر آنها می شود مقدار آب باید تقریباً سه برابر حجم نخود و لوبیا باشد.

مرحله ۲

می خواهیم شما را با تمام نکات پخت این خوراک سنتی آشنا کنیم،گوشت را همراه با چرمی و استخوان درون قابلمه ریخته سپس با آن نخود و لوبیا را اضافه کنید پس از انجام این کار یک عدد پیاز درون قابلمه بریزید.

مرحله ۳

یک حبه سیر را همراه با گوجه فرنگی های پوست گرفته شده به غذا اضافه نمایید. آب را از قبل بجوشانید و پس از این که سرد شد ۶ برابر حجم مواد درون قابلمه آب اضافه کنید. نمک و ادویه را در ابتدای آشپزی اضافه نکنید.

مرحله ۴

اضافه کردن نمک و ادویه جات باعث دیر پز شدن گوشت می شود. اگر می‌خواهید غذا را در ظرف گلی بپزید حتماً از شعله پخش کن استفاده کنید. این کار باعث طولانی شدن پخت غذا می شود اما در عوض جا افتاده و لعابدار خواهد شد.

مرحله ۵

پس از گذشت ۹۰ دقیقه فلفل سبز ها را به غذا اضافه کنید توجه داشته باشید حرارت را در حالت ملایم قرار دهید. پس از گذشت یک ساعت دیگر سیب زمینی ها را با پوست اضافه کنید و پیازی را که مرحله اول اضافه کرده بودید را خارج نمایید.

مرحله ۶

حالا چربی گوشت را باید جدا کنید و همراه با یک عدد پیاز بکوبید‌ سپس آن را به غذا اضافه نمایید پس از اینکه گوشت و نخود و لوبیا پخته شدند نمک و فلفل سیاه را اضافه نمایید اگر غذای شما کم رنگ بود

مرحله ۷

می توانید از یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی سرخ شده در مقدار کمی روغن استفاده نمایید. سرخ کردن رب باعث از بین بردن بوی ضخم و بهتر کردن رنگ آن خواهد شد می‌توانید یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده هم به رب اضافه کنید.تا رنگ و طعم و عطر خاصی را تجربه کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.