طرز تهیه غذا با تن ماهی و برنج

طرز تهیه غذا با تن ماهی و برنج

طرز تهیه غذا با تن ماهی و برنج، این غذای جنوبی تقریباً شبیه قلیه ماهی می‌باشد. جنوبی‌ها قلی ماهی را با ماهی تازه آماده می‌کنند اما برای کسانی که دنبال غذاهای کم هزینه و ساده می‌باشند می‌تواند یک گزینه مناسب و جذاب باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غذا با تن ماهی و برنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت غذا 
گشنیز  پیاز 
نمک زردچوبه فلفل شنبلیله
سیرزرشک تازه برای تزیین
آبلیمو تازهبرنج

طرز تهیه غذا با تن ماهی و برنج

مرحله اول

برای شروع به سراغ پیاز رفته و آن را به صورت خلالی خرد کرده و سرخ کنید، پیاز را کنار بگذارید سپس گشنیز و شنبلیله را خرد کنید مقدار سبزی قلیه باید به صورتی باشد که گشنیز تقریباً ۳ برابر شنبلیله باشد تا غذا تلخ نشود.

مرحله دوم

سبزی‌های خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و بدون استفاده از روغن آنها را تفت دهید تا کمی آب آن گرفته شود. کمی که آب سبزی بخار شد مقداری روغن همراه با سیر به آن اضافه کنید و برای یک دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

بعد از گذشت یک دقیقه از تفت دادن و زمانی که بوی سیر بلند شد پیاز سرخ شده را همراه با زردچوبه و نمک و فلفل به سبزی‌ها اضافه می‌کنیم. تن ماهی را هم به صورت جداگانه برای ۵ دقیقه درون آب جوش گرم می‌کنیم.

مرحله چهارم

بعد از آماده شدن تن ماهی آن را هم به الباقی مواد اضافه کرده و بعد از آن چند قاشق آب لیمو به عنوان چاشنی به خورشت ماهی اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا برای ۵ دقیقه با حرارت کم جا افتاده شود.

مرحله پنجم

یکی از نکات مهم برای پخت غذا این است که رب گوجه فرنگی به آن اضافه نکنید. با اضافه کردن رب عطر سبزی گشنیز و شنبلیله گرفته می‌شود. برنج را هم به صورت جداگانه بپزید و در کنار خورشت نوش جان کنید.

مرحله ششم

با کمی زرشک تازه برنج را تزیین کنید می‌توانید از مقداری پودر انار و غوره به عنوان چاشنی خورشت استفاده کنید. طبع این غذا ذاتاً سرد می‌باشد پس بهتر است آن را با ترشی شور یا سالاد میل کنید.‌ بعد. از غذا خرما فراموش نشود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.