طرز تهیه ماهی شب عید

طرز تهیه ماهی پلو ساده طرز تهیه ماهی پلو با شوید طرز تهیه سبزی پلو با ماهی برای 4 نفر طرز تهیه سبزی پلو ساده طرز تهیه سبزی پلو با ماهی دونفره طرز تهیه سبزی پلو ساده دونفره طرز تهیه ماهی پلو جنوبی طرز تهیه سبزی پلو با ماهی نی نی سایت

طرز تهیه ماهی شب عید با ادویه های مخصوص و بسیار خوش عطر برای پخت این ماهی شکم پر میتوانید از فر و ماهیتابه استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شب عید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی
سبزی ماهیگشنیز شنبلیله جعفری
تمر هندیبه میزان لازم
پیاز۳عدد
سیرسیر
پودر زنجبیلبه میزان لازم
پودر سیربه میزان لازم
فلفل سیاه زردچوبهبه میزان لازم
دارچین نمکبه میزان لازم
لیموی تازه یا آبلیموبرای مزه دار کردن

طرز تهیه ماهی شب عید

مرحله اول

فیله های ماهی را آماده کنید و بعد از استخوان گیری آنها را با مقداری نمک و پودر سیر مخلوط کنید، سپس به این مواد زنجبیل و زردچوبه و دارچین را هم اضافه کنید. دوباره فلفل سیاه و لیموی تازه بریزید.

مرحله دوم

روی ظرف ماهی را با پلاستیک بپوشانید و برای ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید، تا حسابی ادویه ها به خورد ماهی برود و مزه دار شود. حالا خود را برای طبخ سبزی خوراک آماده کنید.

مرحله سوم

۳ عدد پیاز را خلالی خرد کنید و با کمی روغن درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید. هنگامی که پیازها طلایی شد سبزی ها را خرد کنید و و به پیاز داغ اضافه نمایید مواد را با هم مخلوط کرده و بخوبی سرخ کنید.

مرحله چهارم

گوشه همان ماهیتابه پوره سیر را بریزید و آن را جداگانه سرخ کنید. پس از اینکه آن را تفت دادید با سبزی مخلوط کنید. نیمی از تمر هندی را آب کنید، به صورت غلیظ و به سبزی اضافه نمایید و پس از آن نمک و ادویه را بریزید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا آب سبزی کمی کشیده شود سپس اجاق را خاموش کنید. کف ماهیتابه یک لایه کامل پیاز بگذارید، سپس ماهی را روی آن قرار دهید. روی ماهی را با سبزی بپوشانید، درب ماهیتابه را ببندید.

مرحله ششم

روی اجاق گاز شعله پخش کن گذاشته و حرارت را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید. قابلمه را برای مدت زمان۱ ساعت روی اجاق بگذارید تا ماهی کاملا پخته و پیاز های زیر آن به صورت کاراملی آماده شوند.

مرحله هفتم

اگر میخواهید غذا را درون فر بپزید، سینی فر را با فویل بپوشانید و روی آن یک لایه پیاز و ماهی و سبزی را قرار دهید. دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و برای یک ساعت اجازه دهید تا بپزد.

فوت و فن پخت ماهی شب عید

یکی از نکات مهم در پخت این غذا استفاده از همان پیاز هایی است که کف ظرف قرار می دهید، این پیازها زمانی که کاراملی می‌شوند عطر غذایی شما را دوچندان می‌کند. لازم نیست تو ماهیتابه را هم چرب کنید روغن سبزی این کار را خواهد کرد.

منبع: آشپزخانه پری خانوم

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.