طرز تهیه رب نارنج

انواع غذا با رب نارنج رب نارنج برای چی خوبه

دستور پخت رب شمالی با تمام نکات و فوت و فن های تهیه آن. این رب دارای خواص درمانی بسیاری می باشد مانند درمان درد سینه و سرفه، همچنین کاهش فشار خون، مناسب برای هضم غذا و از بین بردن حالت تهوع. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب نارنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رب
نارنجبه میزان لازم
نباتچند شاخه

طرز تهیه رب نارنج

مرحله ۱

برای تهیه این به محلی بسیار خوشمزه و کاربردی با طعم عالی و بی نظیر ابتدا باید نارنج ها را درون آبکش ریخته و به خوبی آنها را تمیز کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند و آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله ۲

سپس آب نارنج ها را بگیرید توجه داشته باشید که نباید آنها را زیاد فشار دهید تا تلخی پوست به آب نارنج منتقل شود در دو مرحله آب نارنج را از صافی و پارچه تنظیف رد کنید. برای پخت رب سعی کنید از قابلمه روحی یا مسی استفاده کنید.

مرحله ۳

قابلمه با ابعاد نسبتاً بزرگ انتخاب کنید تا مواد سر نرود. در هنگام پخت در چند مرحله حتماً باید کف روی آن را بگیرید تا در پایان رب شما شفاف و خوشرنگ باشد. هنگامی که به غلظت فرنی داغ رسید اجاق گاز را خاموش کنید.

مرحله ۴

غلظت رب پس از این که سرد شد چند برابر می‌شود. در اواخر پخت چند شاخه نبات نسبت به حجم رو اضافه کنید به جای نبات از شکر و یا عسل هم می توانید استفاده نمایید که این بستگی به ذائقه خود شما دارد.

مرحله ۵

یکی از نکاتی که باید رعایت کنید این است که دست شما اگر با پوست نارنج تماس داشت از زدن آن به آب نارنج خودداری کنید، این کار باعث تلخ شدن آب نارنج خواهد شد. بهترین چاشنی برای مرینیت مرغ و کوبیده و ماهی می باشد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.