طرز تهیه ماکارونی با هویج

طرز تهیه ماکارونی با هویج

طرز تهیه ماکارونی با هویج یک خوراک بسیار خوشمزه و جذاب. استفاده از هویج در مایه ماکارونی طعم غذای شما رو فوق العاده خواهد کرد و شما مزه هویج را در خوراک احساس نمیکنید‌.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماکارونی با هویج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
ماکارونی۱بسته ۵۰۰ گرمی
گوشت چرخ کرده۳۰۰گرم
پیازیک عدد
رب گوجه فرنگی۳ ق.غ
آبلیمو۳ ق.غ
هویج رنده شده۱عددبزرگ
زعفران۲ قاشق
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه و ادویه ماکارونیبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با هویج

مرحله اول

برای شروع به سراغ پیاز رفته آن را خرد می‌کنیم و با مقدار کمی روغن تفت می‌دهیم تا زمانی که سبک شوند سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم

هویج را رنده کنید سپس آن را به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و مواد را با هم تفت دهید در حین تفت دادن از اضافه کردن زردچوبه و فلفل و نمک هم غافل نشوید. حالا نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌رسد.

مرحله سوم

بعد از کمی تفت دادن و رنگ گرفتن مواد نوبت به اضافه کردن ادویه ماکارونی و آبلیمو می‌رسد. اکنون نصف استکان آب به مایه اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت بپزد. بعد از اینکه آب آن کشیده شد و به روغن افتاد زعفران دم کرده را اضافه نمایید.

مرحله چهارم

نصف قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. حالا دو قاشق نمک و مقداری روغن درون آب بریزید سپس ماکارانی‌ها را درون قابلمه بریزید. اجازه دهید تا برای ۵ الی ۷ دقیقه بجوشد.

مرحله پنجم

حالا نوبت آبکش کردن ماکارونی می‌باشد آن را زیر آب سرد بگیرید تا پخت ماکارونی متوقف شود و لعاب نشاسته‌ای آن شسته شود. کف قابلمه روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر را کف آن بچینید.

مرحله ششم

یک لایه ماکارونی و بعد از آن مایع گوشتی را اضافه کنید و به همین صورت قابلمه را پر کنید می‌توانید در پایان با دمکنی درب قابلمه را ببندید. حرارت را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید تا بخار ماکارونی بالا بیاید.

مرحله هفتم

حالا حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۰ دقیقه ماکارونی دم بکشد. برای ته دیگ ماکارونی می‌توانید از سیب زمینی و نان و یا خورده‌های اسپاگتی استفاده کنید. نوش جان

منبع : amuzeshe_ashpazii

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.