طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار

طرز تهیه خورشت مرغ زعفرانی خوشمزه و مجلسی با برنج و ته چین

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار با شیوه ای کاملاً متفاوت ، با این دستور پخت می توانید این غذا را برای مهمانی های بزرگ خود تهیه کنید و از خوردن آن در کنار مهمان ها لذت ببرید غذایی راحت و بدون دردسر .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

ران مرغ با پوستدو عدد
پیاز متوسطیک عدد
ساقه کرفسیک عدد
سیردو حبه
نمکنصف ق چ
فلفل پاپریکایک سوم ق چ
فلفل سیاهکمی
زعفرون دم کرده۴ق غ
روغن مایعدو ق غ

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار

مرحله اول

برای پخت و طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و آنها را درون کاسه بریزید سپس به آن نمک را همراه با پودر پاپریکا و روغن و سیر و ساقه کرفس خرد شده اضافه کنید ( سیر ها را فقط از وسط به دو قسمت تقسیم کنید )

مرحله دوم

در مرحله بعد مرغ ها را به این مواد اضافه کنید سعی کنید از مرغ تازه استفاده کنید و با پوست باشند در غیر اینصورت غذای شما آب نمی‌اندازد حالا روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال به آن استراحت دهید تا حسابی مرغ مزه دار شود .

مرحله سوم

پس از این که مرغ ها را از درون یخچال خارج کردید آنها را در کف قابلمه قرار دهید و موادی را که با آن مرد را طعم دار کرده بودی اضافه نمایید فقط سیر ها را در این زمان جدا کنید حالا درب قابلمه را بسته و با حرارت خیلی خیلی کم اجازه دهید تا مرغ ها پخته شوند و آب بیاندازد .

مرحله چهارم

در اینجا نیازی نیست که شما به مرغ آب و یا روغن اضافه کنید فقط توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد پس از اینکه پخته شدن آنها را از آب مرغ جدا کنید و درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن مرغ سرخ شده را آماده کنید سپس آب مرغ را صاف کرده و به غذا اضافه کنید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد برنج را دم کنید سپس زرشک ها را شسته و همراه با خلال بادام و خلال پسته مخلوط کنید ، این مواد را همراه با چند قاشق غذاخوری گلاب درون ماهی تابه ریخته و با مقداری کمی روغن سرخ کنید سپس به آن زعفران را اضافه کنید و با مقداری برنج مخلوط کرده و بر روی برنج دم کشیده بریزید اکنون غذای شما آماده برای سرو می باشد .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.