طرز تهیه جوجه کباب بدون زعفران

طرز تهیه جوجه کباب ذغالی انواع مزه دار کردن جوجه کباب طرز تهیه جوجه کباب با شیر طرز تهیه جوجه ماستی حرفه ای مواد جوجه کباب با سس مایونز جوجه کباب با ماست و سیر طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده طرز تهیه جوجه کباب با ماست و سس مایونز

جوجه کباب را بدون استفاده از زعفران و با ماست و مقداری ادویه طعم دار کنید و از خوردن این غذای ساده و پرطرفدار در کنار خانواده لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب بدون زعفران در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ناهار نونی ۶ نفره
سینه مرغ۱۵۰۰ گرم
ماست چکیده۱۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار لازم
پیاز۳ عدد
پودر تخم گشنیز۲ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۲ قاشق مرباخوری
نمک۲ قاشق مرباخوری
سیر۱ بوته

طرز تهیه جوجه کباب بدون زعفران

مرحله اول

ابتدا به سراغ پیاز رفته و آن را پوست گرفته و در اندازه های درشت خرد کنید، با این کار در هنگام سیخ گرفتن تکه های پیاز به جوجه ها نمی‌چسبد. سیر را هم خرد کنید، حالا به پیاز و سیر نمک و فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد و کمی با دست زیر و رو کنید و ورز دهید تا یکدست شوند حالا سینه های مرغ خرد شده را به این ملات اضافه کنید و حسابی با دست مخلوط کنید تا تمام قسمت های گوشت مرغ به مواد مرینیت آغشته شوند.

مرحله سوم

اکنون می توانید ماست چکیده و روغن مایع را اضافه کنید. توجه داشته باشید حتما از ماست چکیده استفاده کنید چون بدون آب میباشد. مایع جوجه را دوباره هم بزنید و روی ظرف را بپوشانید و برای ۵ الی ۷ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه جوجه ها حسابی مزه دار شدند و مواد به خورد آنها رفت، سینه های مرغ را از مایع مرینیت جدا کنید و آنها را به سیخ بکشید. یک آتش یک دست و داغ آماده کنید و سیخ هارا روی آن قرار دهید تا با حرارت ملایم کباب آماده شود.

نکته

زمانی که مرغ ها را شستید اجازه دهید تا کاملاً خشک شوند و آب اضافه آن گرفته شود. حتماً از ماست چکیده و پرچرب استفاده کنید. می‌توانید مقداری گل محمدی به مواد اضافه کنید با این کار طبع سرد مرغ را خنثی خواهید کرد.

منبع:sarashpaze_irooni

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.