طرز تهیه عدسی کرمانشاهی

طرز تهیه عدسی کرمانشاهی

عدسی کرمانشاهی یک غذای بسیار مقوی و سالم که از آن به عنوان صبحانه و ناهار و شام و میان وعده میتوانید استفاده کنید. شما با اضافه کردن مقداری ادویه میتوانید طعم این غذا را بسیار لذت بخش تر کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدسی کرمانشاهی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
عدسدو پیمانه متوسط
نعنا خشک پودرشده۱قاشق پر
چرخکرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط۱ عدد
پیاز۱ عدد
رشته پلویی یا آشیدلبخواهی

طرز تهیه عدسی کرمانشاهی

مرحله اول

برای تهیه این عدسی فوری ابتدا پیاز را خرد کرده و ماهی تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهیم با مقداری کمی روغن پیاز خرد شده را طرح دهید زمانی که پیازها سبک و شیشه شدند زردچوبه و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد را با هم مخلوط کنید و تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت عوض شود، مواد را درون قابلمه یا زودپز بریزید، حالا نعنا خشک را همراه با آب جوش اضافه کنید. پوست سیب زمینی را گرفته و آنرا بصورت درسته اضافه نمایید.

مرحله سوم

معمولاً برای پخت حبوبات بهتر است یک شب قبل از آشپزی آنها را بخیسانید تا نفخ آنرا بگیرید. عدس شسته شده را هم به مواد اضافه کنید. مدت زمان مورد نیاز برای پخت این خوراک درون زودپز تقریباً ۳۰ دقیقه می‌باشد.

مرحله چهارم

حتما به مقدار آبی که اضافه می کنید توجه داشته باشید که بعد از پخت غذای شما غلظت مناسب داشته باشد و سفت یا آبکی نباشد. زمانی که در زودپز را باز کردید سیب زمینی را به صورت پوره در آورده و آن را به غذا اضافه نمایید.

مرحله پنجم

اگر آب غذا کم بود مقداری آب جوش آماده کرده و آن را به عدسی اضافه کنید حرارت را در حالت متوسط قرار داده و زمانی که شروع به جوشیدن کرد رشته آشی و پلویی را به آن اضافه کنید. همراه با لیمو ترش تازه نوش جان نمایید.

منبع:۱۳٫reyhaneh_jafarpuor

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.