طرز تهیه ماهی با سس گوجه

طرز تهیه ماهی با گوجه
خوشمزه ترین سس برای ماهی
سس کنار ماهی سرخ شده
سس ماهی جنوبی
ماهی با گوجه ضرر دارد

طرز تهیه ماهی با سس گوجه غذای خوشمزه بوشهری که محلی‌ها به آن دوقوس ماهی می‌گویند. بیشتر این غذا را با ماهی حلوا و ماهی شیر تهیه می‌کنند. سعی کنید با ماهی کم خار بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی با سس گوجه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم دوقوس ماهی
ماهی حلوا یا شیر : حدودا یک کیلوسیر متوسط:۲ حبهآرد: به میزان لازم
پیاز : ۲ عدد بزرگرب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوریآبلیمو : ۱عدد بزرگ(۱/۳لیوان)
آب جوش: ۲ لیوانپودر لیمو عمانی: ۱ قاشق غذاخوریروغن مایع: به میزان لازم
خسرودار  نصف قاشق چایخوریتمر هندی ۱ تا ۲ قاشق غذاخوریفلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
زردچوبه نمک : به میزان لازمفلفل قرمز: به میزان لازمتخم گشنیز نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه ماهی با سس گوجه

مرحله اول

ابتدا چاشنی را آماده می‌کنیم برای این کار آبلیمو را با تخم گشنیز آسیاب شده و فلفل سیاه و یک قاشق چای‌خوری نمک و خسرودار مخلوط میکنیم.(خسرودار ریشه جوز هندی یا خولنجان، گیاهی معطر و یکی از انواع زنجبیل ها است).

مرحله دوم

حالا تکه‌های ماهی را آماده کنید و با چاشنی که آماده کرده اید ماهی را مزه‌دار کنید و ظرف آن را برای حدود دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه‌دار شود. تمام قسمت های ماهی را به سس آغشته کنید.

مرحله سوم

۲ قاشق غذاخوری آرد را با پودر لیمو عمانی و یک قاشق مرباخوری نمک و مقداری زردچوبه و فلفل قرمز مخلوط کنید. بعد از اینکه تکه‌های ماهی مزه‌دار شد آن را درون مواد آردی بغللتانید.

مرحله چهارم

درون ماهیتابه روغن ریخته و بعد از اینکه داغ شد تکه‌های ماهی را درون ماهیتابه ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید. ماهی را از ماهیتابه خارج کنید و پیاز و سیر ریز خرد شده را درون همان ماهیتابه ریخته و تفت دهید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه سیر و پیاز طلایی رنگ شدند زردچوبه را به آن اضافه کنید تا بوی خامی آن گرفته شود سپس نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌رسد مواد را تفت دهید تا رنگ رب گوجه هم باز شود.

مرحله ششم

تمرهندی را درون آب جوش ریخته و آن را صاف کنید سپس به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط نمایید. بعد از گذشت یکی دو دقیقه تکه‌های ماهی را درون ماهیتابه قرار دهید و درب آن را ببندید.

مرحله هفتم

اجازه دهید تا با حرارت متوسط رو به پایین برای ۱۵ دقیقه ماهی‌ها بپزند و حسابی مزه دار شوند. نیازی نیست غذا بیشتر از این تایم بپزد. تمرهندی رنگ غذا را سیاه و مزه آنرا ترش میکند، استفاده از آن دل بخواهی می‌باشد.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.