طرز تهیه قلیه میگو

طرز تهیه قلیه میگو

قلیه میگو یکی از خوراک های رسمی و مخصوص جنوب کشور و استان های خورزستان و بوشهر و بندرعباس میباشد . که در هر کدام از این شهر ها بصورت خاصی پخته میشود با چاشنی های مختلف مثل رب انار و گوجه فرنگی و سبزی خشک و … .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

مواد لازم برای تهیه قلیه میگو

  • سبزی قلیه
  • میگو حدود ۲۰۰ گرم
  • تمرهندی یک بسته
  • سیر ۳الی ۴ عدد
  • پیاز یک عدد متوسط
  • روغن مقداری
  • رب گوجه یک قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه
دستور پخت

طرز تهیه قلیه میگو


مرحله اول

امروز قراره با هم یه قلیه محلی خوشمزه به روش جنوبی تهیه کنیم ، برای تهیه قلیه میگو ابتدا میگو ها را پاک می کنیم سپس آنها را درونی کاسه ریخته و به آن نمک و فلفل قرمز را اضافه می کنیم فلفل قلیه باید از نوع چیلی باشد چون این فلفل تندی بیشتری دارد .

مرحله دوم

پیاز را به صورت خلالی برش بزنید درون ماهی تابه بریزید و همراه با مقدار کمی روغن آن را تفت بدید ، سپس کمی زردچوبه بهش اضافه کنید ، حالا حبه های سیر را له کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

حالا نوبت به سرخ کردن سبزی ها رسیده برای تهیه این قلیه خوشمزه باید از شنبلیله و گشنیز به مقدار ۲۰۰ گرم از هر کدام و ۱۰۰ گرم جعفری استفاده کنید ، پس از سرخ کردن سبزی ها آن ها را به پیاز داغ اضافه کنید ، سپس به این مواد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید .

مرحله چهارم

در این مرحله تمر هندی را در ۲ لیوان آب ریخته و آنرا بخیسانید سپس آن را درون صافی بریزید و چنگ بزنید حالا آب تمر و تفاله را جدا کنید ، تفاله آن را دور بریزید و آب تمر را به سبزی ها اضافه کنید سپس کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بجوشد .

مرحله پنجم

در این فاصله زمانی میگو های طعم دار شده را درون ماهی تابه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه آنها را تفت دهید . توجه کنید اگر میگو را بیشتر از ۵ دقیقه تفت دهید سفت خواهد شد . پس از اینکه میگو ها آماده شد آنها را به سبزی های اضافه کرده و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه بر روی حرارت کم قرار دهید تا خورشت قلیه شما جا افتاده و آماده برای مصرف شود ‌.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.