طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار

 طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار و گردو طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار بدون فر مرغ شکم پر با رب انار در فر فیلم مرغ شکم پر با رب انار مرغ شکم پر با کشمش و گردو و رب انار طرز تهیه مرغ شکم پر برای مهمانی طرز تهیه مرغ شکم پر شیرازی طرز تهیه مرغ شکم پر با آلو بخارا

طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار و برنج، یک غذای مجلسی و لاکچری. طعم این غذا بخاطر استفاده از ادویه و رب انار و زعفران زیاد بسیار دلپذیر و عالی می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه مرغ شکم پر
مرغ متوسطیک عدد
پیاز بزرگدو عدد
رب اناردو قاشق غ خوری
گردو۵۰گرم
نمک و فلفلبه میزان لازم
فلفل دلمه رنگیاز هرکدوم یک عدد
زعفران دم کرده غلیظیک دوم لیوان
آلوچه خشک خیس خوردهیک پیمانه
کره۵۰گرم
نمک و فلفل و زردچوبه و کاریبه میزان لازم

طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار

مرحله اول

ابتدا مرغ را تمیز شسته سپس با یک نخ تمیز پا و بال مرغ را محکم گره بزنید. مقداری آب درون قابلمه ای نسبتاً بزرگ بریزید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند. پیاز خرد شده و نمک فلفل و ادویه و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم

مرغ را درون قابلمه قرار دهید و بگذارید برای ۴۰ دقیقه بپزد. در این فاصله زمانی یک عدد پیاز را خرد کنید و درون ماهیتابه تفت دهید،وقتی که پیاز ها سبک شدند فلفل دلمه ای خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم

بعد از انجام این کارها رب انار را همراه با نمک و فلفل و ادویه به پیاز داغ اضافه کنید و مواد را مخلوط کرده و تفت دهید. بعد از اینکه مرغ پخته شد آن را از درون قابلمه خارج کرده و روی پوست آن را با نمک و فلفل و زردچوبه طعم دار کنید.

مرحله چهارم

مقداری زعفران غلیظ دم کرده آماده کنید و بر روی پوست مرغ کاور کنید. با آلوچه و مواد تفت داده شده شکم مرغ را پر کنید و آن را بدوزید. فر را از قبل گرم کنید، مرغ را با دمای ۱۶۵ درجه فارنهایت برای یک ساعت درون فر بگذارید.

مرحله پنجم

دمای فر گاز ها باهم تفاوت دارند حتماً درجه حرارت فر را چک کنید بعد از اینکه مرغ پخته شد روی آن را گریل کنید تا طلایی رنگ شود. بعد از پخته شدن با کره آب شده و زعفران دم کرده مرغ را رومال کنید.نوش جان.

منبع:baghedahom

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.