طرز تهیه مانتی ترکیه

طرز تهیه سس مانتی ترکیه فیلم طرز تهیه مانتی اماده ترکیه طرز تهیه مانتی ترکیه در فر طرز تهیه مانتی ترکیه بدون فر طرز تهیه مانتی ترکیه ابپز طرز تهیه مانتی ترکیه با ماکارونی طرز تهیه مانتی ساده طرز تهیه مانتی با خمیر یوفکا

طرز تهیه مانتی ترکیه یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار آسیای مرکزی این غذا در کشورهای دیگر مانند ارمنستان، کره، افغانستان و ژاپن و… هم طبخ میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مانتی ترکیه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم براى چهار نفر
آرد قنادىسه لیوان
آبیک لیوان
نمکیک ق مرباخورى
تخم مرغیکی
مواد لازم برای داخل خمیر
گوشت چرخ کردهدویست گرم
پیاز رنده شدهیک عدد متوسط
جعفرى خشککمى
پودر سیرکمى
​​نمک و فلفلبه میزان لازم
مواد سس
کشک لیوانى رامکچهار ق غ
ماست یونانىچهار ق غ
سیرسه حبه (رنده شده)
روغن زیتونیک چهارم لیوان
رب گوجهدو ق غ
فلفل پول بیبریک ق غ
نعناى خشکبه مقدار لازم
پودر سماقبه مقدار لازم
فلفل پول بیبربه مقدار لازم برای روى سس

طرز تهیه مانتی ترکیه

مرحله اول

آرد را درون کاسه بریزید و وسط آن را گود کنید یک عدد تخم مرغ را در وسط آرد بشکنید، سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و آرد را کمی ورز دهید.حالا آرد را آرام آرام اضافه کنید.با دست ورز دهید تا خمیر لطیف به دست شما نچسبد.

مرحله دوم

روی آرد را بپوشانید، برای ۳۰ دقیقه کنار قرار دهید تا استراحت کند، در این فاصله زمانی مواد میانی خوراک را آماده کنید. گوشت چرخ کرده را آماده نمایید،نمک را همراه ادویه جات و پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید و با دست ورز دهید.

مرحله سوم

خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و آن را با وردنه صاف کنید حتماً زیر و روی خمیر را آرد پاشی کنید تا به سطح کار و وردنه نچسبد. تقریباً ضخامت خمیر ۳ میلیمتر باشد. خمیر را بصورت مربعی شکل و در ابعاد کوچک برش بزنید.

مرحله چهارم

از مواد گوشتی به اندازه فندق جدا کنید و بین برشهای خمیر قرار دهید دو طرف خمیر را با دست به هم بچسبانید. قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و به آن آب اضافه کنید هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد، مانتی ها را اضافه کنید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا برای ۲۵ دقیقه بجوشد تا غذای شما کاملاً پخته شود. این غذا به یک سس خوشمزه هم نیاز داره، برای تهیه سس مانتی کشک را با ماست و سیر رنده شده مخلوط کنید تا زمانی که یکدست شود.

مرحله ششم

روغن زیتون را با فلفل پول بیبر و رب گوجه فرنگی مخلوط کنید و درون ماهیتابه بریزید، طرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را تفت دهید تا یک سس غلیظ و جا افتاده آماده شود، سس را کنار بگذارید.

مرحله هفتم

هنگامی که مانتوها پخته شدن آنها را درون ظرف کشیده و ابتدا سس کشک را بر روی آن بریزید بعد از آن سس قرمز را اضافه کنید و در پایان مقداری فلفل پول بیبر و سماق و نعنا خشک روی غذا بریزید و نوش جان نمایید.

منبع:madoo.kitchen

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.