طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

خورشت بدون گوشت با برنج خورشت بدون گوشت و مرغ خورشت بدون گوشت و مرغ نی نی سایت غذای بدون گوشت مدرن غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ نی نی سایت غذای بدون گوشت غذاهای بدون گوشت خارجی غذای بدون گوشت و مرغ

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت یک غذای شمالی بسیار خوشمزه و گیاهی با دستور پخت بسیار آسان و راحت..برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای پخت غذای نونی
بادمجان متوسطپنج عدد
گردو آسیاب شده۸۰گرم
رب اناردو سه قاشق
پیاز متوسطیک عدد

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

مرحله اول

برای شروع به سراغ بادمجان ها را شسته و پوست آنها را بگیرید حالا بادمجان ها را به صورت مکعبی و در ابعاد زیر یک سانتی خورد کنید. اگر بادمجانها تلخ بود قبل از خرد کردن برای یک ساعت نمک روی آنها بپاشید و استراحت دهید.

مرحله دوم

اگر نمک روی آنها پاشیدید قبل از سرخ کردن و خرد کردن آنها را بشویید و خشک کنید. ماهی تابه را روی حرارت بگذارید و روغن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بادمجان ها را سرخ کنید.

مرحله سوم

پس از اینکه رنگ بادمجان ها عوض شد آنها را از درون ماهیتابه خارج کنید و کنار قرار دهید. یک عدد پیاز را رنده کنید و درون همان ماهیتابه سرخ کنید، بعد از اینکه رنگ پیاز عوض شد گردو های خرد شده را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم

مراقب باشید چون گردو خیلی زود می سوزد. حالا رب انار را اضافه کنید و کمی مواد را تفت دهید. اکنون می توانید آب را به خورشت اضافه کنید و در ظرف را ببندید و صبر کنید تا کمی جوش خورده و قوام پیدا کند.

مرحله پنجم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت نوبت به اضافه کردن بادمجان های سرخ شده می‌رسد در قابلمه را بگذارید و حرارت را در حالت ملایم قرار دهید تا خورشت خوشمزه و شمالی شما جا افتاده شود مدت زمان پخت غذا تقریباً یک ساعت و نیم میباشد.

منبع : زهرا بانو

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.