طرز تهیه کباب کوبیده با گوشت گوساله

آموزش کامل برای تهیه کباب کوبیده ترد و آبدار با گوشت گوساله و دنبه

کباب کوبیده با گوشت گوساله با روش پخت بسیار سخت و مشکل یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در دنیا میباشد کسی که این کباب سنتی را میپزد باید تجربه کافی برای پخت آن را داشته باشد تا بتواند در پایان کار یک غذای خوب و خوشمزه را تهیه کند . به خاطر استفاده از گوشت گوساله یا گاو برای پخت این کباب باید حتماً از چربی گوسفندی استفاده کنیم ،چون گوشت گاو چربی کمتری نسبت به گوسفند دارد با اضافه نمودن دنبه تازه می توانید این مشکل را حل کنید و از کوبیده خانگی خود لذت ببرید با ما همراه باشید و از تجربیات و نکات مهم برای پخت این غذا استفاده نمایید .

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده خانگی

  • گوشت قلوه گاه گوساله ۴۰۰ گرم
  • گوشت راسته گوساله ۴۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده ۲۵۰ گرم
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • نمک ۱.۵ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری
دستور پخت

طرز تهیه کباب کوبیده با گوشت گاو

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده با گوشت گوساله خوشمزه خانگی نکات را مرحله به مرحله و دقیق انجام دهید ابتدا گوشت را دو مرتبه چرخ کنید سپس راسته گوساله را به همین منوال برای دو بار چرخ کنید سپس گوشت ها را درون یک کاسه ریخته و با هم مخلوط می کنی به این مخلوط دنبه را اضافه کرده و با آنها ترکیب نمایید .

مرحله دوم

گوشت قلوه گاه نسبتاً چربی بیشتری دارد و اگر از آن استفاده می کنید نیازی به استفاده از راسته نیست و میتوانید با قلوه گاه کباب را تهیه نمایید اگر احساس کردید چربی گوشت شما کافی نیست حتماً از دنبه تازه گوسفندی استفاده کنید .

مرحله سوم

در این مرحله پیاز ها را رنده کنید درون یک کاسه ریخته و با دست فشار دهید با این کار هم آب پیاز خارج می‌شود و هم گاز پیاز را می گیرید این کار از نکات مهم برای پخت کباب خانگی میباشد توجه کنید حتما از دنبه تازه استفاده کنید تا در پایان پخت‌کباب شما سبک باشد .

مرحله چهارم

در حدود ۲۵۰ گرم از تفاله پیاز را به گوشت چرخ کرده خود اضافه کنید و با دست آن را مخلوط کنید سپس نمک را همراه با فلفل سیاه به گوشت اضافه کرده و با دست مواد را چنگ بزنید تا یکدست شوند در صورت تمایل می توانید بکینگ پودر را هم به گوشت اضافه کنید .

مرحله پنجم

یکی دیگر از نکات فنی و مهم برای پخت کباب کوبیده ورز دادن گوشت برای مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می باشد این کار شما گوشت را منسجم و چسبناک خواهد کرد سپس بر روی کاسه یک سلفون کشیده و برای ۴ الی ۵ ساعت گوشت را درون یخچال قرار داده تا استراحت کند و جا افتاده شود .

مرحله ششم

حالا که مایه گوشت شما جا افتاده شد آن را از درون یخچال خارج نموده و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه دوباره ورز می دهیم . حالا از گوش به اندازه یه چانه کوچک برداشته و سیخ را بخوبی تمیز نموده و با انگشتان گوشت را به سیخ میکشیم .

مرحله هفتم

به همین صورت شما تمام صیغه های خود را آماده می کنید حالا آنها را درون یک ظرف بزرگ قرار داده مثل سینی سپس روی آن را سلفون کشیده و برای مدت زمان ۶۰ الی ۹۰ دقیقه دوباره درون یخچال قرار می دهیم

مرحله هشتم

سیخ ها را از درون یخچال خارج کرده یک منقل زغال خوب و یکدست را روشن میکنیم زمانی که زغالها خوب سرخ شدند سیخ ها را بر روی آتش قرار داده و صبر می کنیم تا گوشت حالت بگیرد سپس آنها را چرخانده تا طرف دیگر گوشت هم خود را بگیرد .

مرحله نهم

توجه کنید در زمان پخت گوشت سیخ ها را مدام بچرخانید تا گوشت شما به صورت یکنواخت پخته شود . چند عدد گوجه محلی را تمیز نموده از وسط با چاقو به دو نیم تقسیم کنید آنها را سیخ کشیده و در کنار کباب خود بر روی منقل گذاشته و بپزید و در پایان بر روی سینی و کنار کباب ها سرو کنید . اگر غذای خود را با برنج مصرف می کنید گوجه ها غذای شما را آبدار میکند .

مرحله دهم

یکی دیگر از نکات پخت کوبیده استفاده از کره و زعفران دم کرده می باشد زمانی که می خواهید کباب ها را بر روی منقل قرار دهید با یک فرچه مخصوص کره و زعفران را بر روی سیخ های گوشت بکشید . کره اجازه نمی‌دهد که گوشت شما در هنگام پخت بسوزد و بدرنگ شود زعفران هم عطر خاص خودش را به کباب شما منتقل خواهد کرد

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.