طرز تهیه لازانیا در توستر

طرز تهیه لازانیا در توستر

دستور پخت شام چهارنفره بسیار ساده و خوشمزه در دستگاه توستر، لازانیا از غذاهای پرطرفدار و پر انرژی به حساب میآید. این خوراک با روش های متفاوت و با انواع چاشنی ها طبخ میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا در توستر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم ‌ برای ۴ نفر
لازانیایک بسته ۵۰۰گرمی
گوشت چرخ کرده۲۵۰تا۳۰۰گرم
پنیر پیتزاحدودا ۳۰۰گرم
قارچنیم کیلو
پیازیک عدد
رب گوجه فرنگی۲ق غ سرپر
نمک،فلفل،آویشن،پودرسیر،زردچوبهبه مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه سس سفید
خامهیک ق غ پر
آردیک تا دو ق غ
کره۵۰گرم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا در توستر

مرحله ۱

ابتدا درون ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس پیاز را خرد کرده و آن را درون ماهی تابه ریخته و تفت میدهیم هنگامی که پیازها سبک شدند گوشت را همراه با ادویه ها اضافه می کنیم.

مرحله ۲

پس از کمی تفت دادن قارچ و فلفل دلمه‌ای را به مواد اضافه کرده و با همدیگر مخلوط کرده و تفت میدهیم پس از انجام این مراحل یک استکان آب درون ماهیتابه ریخته و درب آن را می‌بندیم تا با حرارت ملایم پخته شوند.

مرحله ۳

زمانی که آب درون ماهیتابه کشیده شد رب را اضافه کرده و با مواد تفت میدهیم اجاق گاز را خاموش کرده و مواد گوشتی را کنار بگذارید. درون یک قابلمه آب ریخته و پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد نمک و روغن را اضافه می کنیم.

مرحله ۴

حالا نوبت به اضافه کردن لازانیا می‌رسد اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم برای چند دقیقه بپزد سپس لازانیا را با آب سرد آبکشی میکنیم. نوبت به آماده کردن سس می‌رسد آرد را با شیر سرد مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۵

شیر را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد سپس کره و بعد از آن خامه را همراه با نمک و فلفل اضافه کنید حالا مواد را به خوبی مخلوط کنید و پس از اینکه مواد یکدست شدند اجاق گاز را خاموش نمایید.

مرحله ۶

حالا کف ظرف مورد نظر را چرب کرده و یک لایه لازانیا سپس سفید و بعد از آن مواد گوشتی و در پایان پنیر پیتزا را قرار دهید به همین ترتیب برای ۳ الی ۴ لایه این کار را با ظرافت خاص و مرتب انجام دهید.

مرحله ۷

اکنون می توانید ظرف را درون توستر برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید ابتدا حرارت پایین را روشن کنید و در ۱۰ دقیقه پایانی حرارت بالا را هم روشن کرده که روی پنیر سرخ شود.

مرحله ۸

این غذا را درون فر یا ماکروفر میتوانید با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه آماده کنید اگر فر و یا توستر ندارید کف ماهیتابه را چرب کنید و از سیب زمینی به عنوان ته دیگ استفاده نمایید برای مدت زمان ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم روی اجاق گاز قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.