طرز تهیه غذا با سینه مرغ


غذا با سینه مرغ و برنج,غذا با سینه مرغ و سیب زمینی,غذا با سینه مرغ و قارچ,غذا با سینه مرغ چرخ شده,غذا با سینه مرغ ریش ریش,غذا با سینه مرغ و پنیر پیتزا,غذا با سینه مرغ در فر,غذا با سینه مرغ و بادمجان,غذا با سینه مرغ آب پز

برای تجربه طعم ها و مزه های جدید نیاز به هزینه های زیادی ندارید و با کمی جستجو در فضای مجازی میتوانید با انواع غذاهای خوشمزه آشنا شوید و با تهیه آنها از شر غر و غرهای اعضای خانواده خود را نجات دهید.

موادلازم
۸۰۰ گرم فیله / سینه مرغ۴ حبه سیر رنده شده
۲ قاشق غذاخوری سرکه انگور یا سیب۴-۵ قاشق غذاخوری سس سویا
۵ قاشق غذاخوری روغن زیتونادویه کاری ۱ قاشق چایخوری
۱ قاشق چایخوری آویشن۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه
۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز آسیاب شده۲ عدد پیاز
فلفل سبز و قرمز و زرد  ۱ عدد۱ قاشق غذاخوری سس سویا
نمکفلفل سیاه

طرز تهیه غذا با سینه مرغ

مرحله اول

پیمان میگه تا کی قورمه سبزی تا کی قیمه بادمجان تا کی ماکارونی و تا کی کشک بادمجان بخوریم خسته شدم دیگه دلم غذاهای جدید میخواد. همش بهونه میگیره بگرد غذای جدید پیدا کن و برامون بپز. حالا یه غذای ساده اما در عین حال خوشمزه رو با سینه مرغ تهیه میکنیم.

مرحله دوم

بعد از اینکه سینه های مرغ را شستید آنها را بصورت رشته های نازک و بلند برش بزنید. به تکه های مرغ سیر رنده شده را همراه با سس سویا و سرکه و روغن زیتون و ادویه های مورد نظر را اضافه کنید و با دست مخلوط نمایید. تا زمانی که تمام قسمت های مرغ با مواد مزه دار شوند.

مرحله سوم

روی ظرف مرغ را با سلفون بپوشانید و برای دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم و مزه ادویه‌ها به بافت مرغ نفوذ کند و مزه‌دار شود. تیکه‌های مرغ را درون ماهیتابه ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید. مرغ‌ها را از درون تابه خارج کنید.

مرحله جهارم

درون همان ماهیتابه مقداری روغن زیتون بریزید سپس پیازها را برای مدت زمان یک دقیقه درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن فلفل‌ها می‌رسد آنها را هم تفت دهید. حالا یک قاشق سوپ‌خوری سس سویا و بعد از آن فلفل سیاه را اضافه کنید.

مرحله پنجم

مواد را مخلوط کرده و بعد از انجام این کار تکه‌های مرغ سرخ شده را اضافه کنید. حالا تمام مواد را هم بزنید و برای دو سه دقیقه آنها را تفت دهید. باید بریم بدیم پیمان جان تست کنه اگه خوشش اومد این خوراک ساده مرغ رو به برنامه غذایی خانواده اضافه کنیم.

منبع : @ikosun_mutfagi

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.