طرز تهیه غذا سریع با گوشت چرخ کرده


غذای سریع با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی,غذای سریع با گوشت چرخ کرده و برنج,غذای سریع با گوشت چرخ کرده و قارچ,غذای فوری با گوشت چرخ کرده و بادمجان,غذای فوری با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا,غذای فوری با گوشت چرخ کرده نی نی سایت,یه غذای سریع با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه غذا سریع با گوشت چرخ کرده مانیسا کباب یکی از غذاهای ساده و بسیار پرطرفدار و خوشمزه کشور ترکیه. پخت این غذا بر روی اجاق گاز و فر امکان پذیر می‌باشد. سرو غذا معمولا بدون برنج و با نان میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه غذا سریع با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

۲۵۰ گرم گوشت چرخکرده۱حبه سیر۱عدد پیاز
ا قاشق چایخوری فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری پول بیبر ترکی۱ قاشق چایخوری سماق
نمک مقداری۲ عدد فلفل ترکی تازه۱ بسته نان تافتون
کره یا روغن برای سرخ کردنجعفری ریز خرد شده
برای سس
ا قاشق غذاخوری رب۲ عدد گوجه پوره شده۱ قاشق چایخوری پول بیبر
نمکیک قالب کرهنصف فنجان آب

طرز تهیه غذا سریع با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

بعد از اینکه پوست پیاز و سیر را گرفتید آنها را خرد کرده درون غذاساز بریزید و خرد نمایید حالا این مواد را با گوشت چرخ کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه و پول بیبر مخلوط کنید.

مرحله دوم

مواد رو باید حسابی با دست ورز دهید تا کاملاً منسجم و جا افتاده شوند.نکته : قبل از اضافه کردن پیاز آب آن را بگیرید. دستان خود را خیس کنید از مایع گوشتی برداشته و آن را به سیخ‌های چوبی بکشید.

مرحله سوم

سیخ‌ها را برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید. در این فاصله زمانی که در اختیار دارید می‌توانید سس مخصوص غذا را تهیه کنید. درون یک ماهیتابه کوچک یک قالب کره بریزید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه کره آب شد گوجه پوره شده را همراه با پول بیبر و نصف فنجان آب اضافه کنید. در ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا با حرارت متوسط سس شما غلیظ و جا افتاده شود.

مرحله پنجم

در یک ماهیتابه جداگانه مقداری روغن یا کره بریزید بعد از اینکه داغ شد سیخ‌های چوبی را درون ماهیتابه قرار داده و کباب‌های خود را داخل ماهیتابه سرخ کنید. در کنار کباب فلفل ترکی را هم قرار داده و آن را هم سرخ نمایید.

مرحله ششم

معمولاً این غذا را با نان تافتون سرو می‌کنند. روی نان را با سسی که تهیه کرده‌اید رومال کنید سیخ‌های کباب را روی نان قرار داده و همراه با فلفل ترکی و پیاز خرد شده و سماق و پول بیبر و مقداری جعفری خرد شده تزیین نمایید، همراه با ماست چکیده نوش جان کنید.

منبع : آشپزی با رادمهر

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 آبان 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.