طرز تهیه آش جو با گوشت

طرز تهیه آش جو با گوشت قرمز یا گوشت گوسفندی و مرغ همراه حبوبات

آش جو با گوشت یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین آش های اصیل ایرانی می باشد که برای پخت آن باید تجربه و مهارت داشت . برای پخت این غذا می توانید از گوشت و سرابی هم استفاده کنید بدون این مواد هم می‌توانید آن را تهیه کنید .

مواد مورد نیاز برای پخت

گوشتهر چقدر که دوست دارید
آب قلمهر چی بیشتر بهتر
نخودنصف لیوان
لوبیا چیتییک لیوان
عدسیک لیوان
جو پوست کندهدو لیوان
سبزی آش پاک شدهیک کیلو
پیاز برای داخل آشنیم کیلو
سیربه دلخواه
زردچوبه_فلفل سیاه_نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه آش جو با گوشت

next level

برای پخت آش جو با گوشت برای گرفتن نفخ حبوبات چاره ای پیدا کرد،  برای انجام این کار شما ۲۴ ساعت قبل از شروع آشپزی و در طول این مدت در چند مرحله آب آن را عوض کنید ۱۲ ساعت قبل از آشپزی جو را هم مانند حبوبات بخیسانید

next level

قلم را به صورت جداگانه بزارید حسابی مغز پخت شود سپس جو را درون قابلمه ریخته و آب قلم را به آن اضافه کنید ، مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پخته شود ،حبوباتی را که از قبل خیسانده بودید را آبکش کنید .

next level

در مرحله بعد نخود را بپزید زمانی که بصورت نیم پز درآمد لوبیا چیتی و عدس را به آن اضافه نمایید ، حالا به این حبوبات کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملاً پخته شوند ، در طول این مدت زمان گوشت را هم به صورت جداگانه بپزید و پس از اینکه کاملا پخته شد آن را با گوشت کوب بکوبید پس از انجام این کار نصف جایی را که با قلم پخته بودید برداشته و آن را درون مخلوط کن ریخته و میکس کنید ، پیاز ها را به صورت جداگانه سرخ کنید پس از اینکه کمی سبک شدن زردچوبه را همراه با فلفل سیاه به آن اضافه کنید .

next level

در مرحله بعد حبوبات پخته شده را با جویی که درون مخلوط کن ریخته بودید و گوشت کوبیده شده مخلوط کنید به این مواد سبزی آش و پیاز داغ را هم اضافه نمایید حالا همه آنها را به نصف جو که درون قابلمه مانده بود اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا آش خانگی برای مدت زمان یک ساعت بپزد در طول این مدت زمان مواد را مرتب هم بزنید تا آش سنتی جا افتاده شود . در پایان آش جو خود را با نعنا داغ و پیاز داغ تزئین کنید .

نکات پخت آش

حتماً حبوبات را باید از قبل بخیسانید ، حبوبات را باید درون زودپز بپزید در حدی که به له شدن برسند ، سبزی آش شامل گشنیز و جعفری و تره و اسفناج و مقدار کمی شوید میشود ، سعی کنید از زردچوبه بیشتری برای پخت استفاده نمایید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.