طرز تهیه کشک بادمجان با گردو دونفره طرز تهیه کشک و بادمجان فیلم طرز تهیه کشک بادمجان با گردو طرز تهیه کشک بادمجان فوق العاده خوشمزه طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با تزیین طرز تهیه کشک بادمجان رستورانی طرز تهیه کشک بادمجان بدون گردو طرز تهیه کشک بادمجان سرخ شده
خوراک کشک بادمجان با گردو همراه با ترفند ها و فوت و فن های پخت این غذا به سبک رستورانی.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک بادمجان با گردو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم
بادمجون۳ عدد متوسط
​​پیاز۲عدد
سیر۱حبه
زردچوبه،نمک،فلفل سیاهبه مقدار لازم
نعنا خشک۱ق.م
کشک غلیظ۱ق.غ سرپر
گردو خورد شده۲ق.غ
آبنصف لیوان

طرز تهیه کشک بادمجان با گردو

مرحله اول

ابتدا پوست بادمجان ها را جدا کنید، سپس آن ها را بصورت طولی برش بزنید و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون آب نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها را بگیرید، بعد از گذشت نیم ساعت آن ها را آبکش کنید.

مرحله دوم

تکه های بادمجان را بر روی دستمال خشک و تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و کاملا خشک شوند. ماهیتابه را آماده کنید و بر روی حرارت قرار دهید، صبر کنید تا داغ شود سپس روغن را اضافه نمایید.

مرحله سوم

پس از اینکه روغن داغ شد تکه های بادمجان را درون تابه ریخته و سرخ کنید. دو طرف آن ها را سرخ کنید. دوباره تکه های بادمجان سرخ شده را بر روی دستمال های خشک قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا پیازها را خلالی خرد کنید و درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید. هنگامی که پیازها طلایی شدند سیر رنده شده را همراه با زردچوبه و نعناع خشک به پیازها اضافه کرده و خیلی کم تفت دهید.

مرحله پنجم

حالا زمان آن رسیده که بادمجان های سرخ شده را به خوراک اضافه نمایید و پس از آن نمک را همراه با فلفل سیاه و گردوی خرد شده و کشک و آب اضافه کنید. مواد را کمی با هم مخلوط کرده و درب ظرف را ببندید.

مرحله ششم

اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه با حرارت پایین غذا جا افتاده و کاملاً پخته شود. برای طعم بهتر اضافه کردن مقداری عصاره مرغ هم خالی از لطف نیست. در ۵ دقیقه پایانی پخت با پشت قاشق بادمجان ها را له کنید.

مرحله هفتم

برای پنج دقیقه این کار را انجام دهید تا خوراک کشک بادمجان شما به روغن بیفتد. حالا می توانید اجاق گاز را خاموش کنید و غذای خود را درون ظرف های مخصوص کشیده و با نعناداغ و پیازداغ و سیر داغ و گردو تزیین کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.