طرز تهیه ژله با شیر

طرز تهیه ژله چند رنگ با شیر طرز تهیه ژله با شیر و خامه طرز تهیه ژله میوه ای با شیر طرز تهیه ژله با شیر و خامه و پودر ژلاتین فیلم طرز تهیه ژله با شیر طرز تهیه ژله سه رنگ با شیر طرز تهیه ژله با شیر نی نی سایت طرز تهیه ژله با شیر خشک. 
طرز تهیه ژله با شیر
ژله صورتی با شیر
ژله با شیر و آب
ژله باشیر
ژله با شیر ساده
فیلم طرز تهیه ژله با شیر

طرز تهیه ژله با شیر و آب جوش و آموزش کامل فوت و فن ژله با شیر و بیرون آوردن از درون قالب های مخصوص این کار. ژله یکی از راحت ترین و پرطرفدارترین دسر ها میباشد که برای تهیه آن به زمان و هزینه زیادی ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله با شیر در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای مهمانی ۴ نفره
ژلهیک بسته
آب جوشیک لیوان
شیریک لیوان

ژله با شیر

مرحله اول

اولین کاری که شما می کنید خالی کردن یک بسته ژله درون کاسه می باشد سپس به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید و به آرامی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و حالا کاسه را بر روی حرارت کتری آب جوش قرار دهید.

مرحله دوم

اجازه دهید تا با حرارت غیرمستقیم بخار آب دانه‌های ژلاتین به طور کامل درون آب جوش باز شود ( حل شود ). بعد از انجام این کار می‌توانید کاسه را از روی حرارت کتری بردارید سپس به آن یک لیوان شیر سرد اضافه کنید.

مرحله سوم

هنگامی که شیر سرد را اضافه کردید آن را به خوبی هم بزنید سپس به سراغ قالب مورد نظر رفته و درون آن چند قطره روغن مایع بریزید حالا کف قالب را با این مقدار کم روغن کاملاً چرب کنید.

مرحله چهارم

پس از چرب شدن کف قالب ژله با شیر و آب جوش را درون آن بریزید. قالب خود را کمی تکان دهید تا هواگیری شود، اکنون میتوانید آن را برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید، هر چه بیشتر بماند بهتر است.

مرحله پنجم

قالب را از درون یخچال خارج نمایید و دور تا دور ژله را بوسیله نوک چاقو از دیواره های قالب جدا کنید، کمی با نوک انگشتان خود ژله را از قالب جدا کنید، تا بین قالب و ژله کمی هوا ایجاد شود.

مرحله ششم

یک بشقاب بر روی قالب قرار دهید و آن را به آرامی بچرخانید، بعد از انجام این مرحله با قاشق به پشت قالب چند ضربه بزنید، تا براحتی از قالب جدا شود، با انجام این کار نیازی به استفاده از آب جوش برای جدا کردن ژله ندارید.

منبع : khanome.sin.b.1

 

 

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.