فوت و فن تهیه چیز کیک تک نفره

 چیز کیک تک نفره لیوانی,چیز کیک تک نفره با پایه کیک,چیز کیک تک نفره انار,چیز کیک تک نفره لوتوس,چیز کیک تک نفره یلدایی,چیز کیک تک نفره یلدا,قیمت چیز کیک تک نفره,قالب چیز کیک تک نفره,چیز کیک شکلاتی تک نفره,تزیین چیز کیک تک نفره,چیز کیک های تک نفره,چیز کیک اورئو تک نفره,شیرینی چیز کیک تک نفره,چیز کیک توت فرنگی تک نفره,چیز کیک یخچالی یک نفره

فوت و فن تهیه چیز کیک تک نفره یک دسر جذاب و دوست داشتنی با دانه های انار برای پذیرایی از مهمانان خود در بلندترین شب سال یعنی شب چله. شب یلدا در تقویم ایرانیان باستان از سال ۵۰۲ پیش از میلاد در زمان داریوش یکم به تقویم رسمی ایرانیان باستان راه یافته است. بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سال ۱۴۰۳ آیین ایرانی شب یلدا در آخرین شب آذرماه، به عنوان «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» در تقویم رسمی کشور ثبت شد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله تهیه چیز کیک تک نفره در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر
بسکویت پتی بور یه بستهکره ۱۰۰ گرمخامه صبحانه یا قنادی و یا بستنی سه قاشق
پنیر خامه ای دوقاشق بزرگشکر دو قاشقپودر ژلاتین دو قاشق غذاخوری
ژله انارانار دون شدهکپسول کاغذی

فوت و فن تهیه چیز کیک تک نفره

مرحله اول

اولین کاری که می‌کنیم خرد کردن بیسکویت‌ها می‌باشد کره را هم آب کنید و بعد از انجام این کار با بیسکویت‌های خرد شده مخلوط نمایید. کپسول‌ها را درون قالب بزارید.

مرحله دوم

می‌توانید داخل کپسول ها را هم چرب کنید. یک قاشق از بیسکویت خرد شده را درون کپسول‌ها ریخته و آن را فشرده کنید. پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب مخلوط کنید.

مرحله سوم

مخلوط پودر ژلاتین را به صورت بنماری آماده کنید. در این دستور پخت از خامه قنادی استفاده کرده‌ایم. خامه را با پنیر خامه‌ای و شکر مخلوط نمایید و آن را با ژلاتین بنماری شده ترکیب کنید.

مرحله چهارم

مخلوط آماده شده را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و اجازه دهید تا کمی روان شود، این مخلوط را روی لایه بیسکویتی بریزید، ظرف را درون یخچال قرار دهید برای مدت زمان دو ساعت تا ببندد.

مرحله پنجم

ژله انار را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کرده و بصورت بنماری حل کنید، صبر کنید تا سرد شود. ژله را بر روی لایه دوم ریخته و با دانه های انار سطح دسر را بپوشانید.

مرحله ششم

ظرف را دوباره درون یخچال قرار دهید برای حداقل یک ساعت تا آماده برای مصرف شود. بعد از خارج نمودن از یخچال از کپسول ها جدا نمایید. توجه کنید اگه میزان کره کم باشد بیسکویت ها باز میشوند.

منبع : @kadbanooirooni

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 آذر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.