طرز تهیه کاچی زعفرانی

کاچی زعفرانی مجلسی -دانلود کاچی زعفرانی -دستور کاچی مقوی- طرز تهیه کاچی ساده برای ۴ نفر- طرز تهیه کاچی زعفرانی با عسل -کاچی زعفرانی برای ۴ نفر- طرز تهیه کاچی مجلسی -عکس کاچی زعفرانی

کاچی زعفرانی یکی از بهترین و خوشمزه ترین دسرهای ایرانی با دستور پخت بسیار آسان و راحت. مصرف این دسر را برای فصل سرما و زمستان به شما بسیار توصیه می کنیم. این دسر را میتوانید با نبات و شکر و عسل شیرین کنید و برای مواد اولیه از آرد گندم و یا آرد برنج استفاده نمایید. بسیار مقوی و انرژی بخش می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاچی زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد کاچی برای ۴ نفر
آردیک لیوان
نبات خرد شده یا شکریک لیوان
روغن جامد یا کرمانشاهی یا کره۱۰۰گرم
آب۳لیوان
زعفرانبمقدار لازم
گلابنصف پیمانه
پودر هلبمقدار لازم

طرز تهیه کاچی زعفرانی

مرحله اول

کره را درون ماهی تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، صبر کنید تا کره کاملا ذوب شود سپس آرد الک شده را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا بوی خامی آرد کاملاً از بین برود.

مرحله دوم

در ظرفی جداگانه آب بریزید و روی اجاق قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند سپس نبات را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا نبات کاملا حل شود پس از آن هل و گلاب و زعفران را به آب اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد را کمی مخلوط کنید و پس از گذشت سه دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید. پس از اینکه آب از داغی افتاد، آرد را روی حرارت ملایم قرار دهید و آب را اضافه کنید این کار را آهسته انجام دهید تا آرد گلوله گلوله نشود.

مرحله چهارم

آرد را باید حالا بصورت مدام هم بزنید و حرارت را کم کنید تا به غلظت مناسب برسد، اکنون ظرف را از روی اجاق گاز بردارید و اجازه دهید تا دسر خوشمزه ایرانی شما خنک و آماده برای مصرف شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.