طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی قیفی و بازاری ساده بدون ژلاتین با موز

آموزش ساده و روان طرز تهیه و آماده سازی بستنی زمستانی خانگی ساده و خوشمزه در منزل ، یکی از دلچسب ترین خوراکی های فصل زمستان را خودتان به سادگی هر چه تمام در منزل تهیه کنید و با آن از خانواده پذیرایی کنید . با قسمت طرز تهیه ژله سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای تهیه بستنی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه بستنی زمستانی خانگی

  • ورقه میکادو ۲تا
  • ۲ تا سفیده تخم مرغ
  •  نصف پیمانه پودر قند الک شده
  • یک چهارم قاشق مربا خوری وانیل
  • نصف قاشق چایخوری سرکه سفید
  • ۱ قاشق مرباخوری پودر ژلاتین
  • ۱ قاشق غذاخوری گلاب
  • ۱۵۰ گرم شکلات آب شده
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع
  • قیف پلاستیکی
دستور پخت

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی

مرحله اول

برای تهیه این بستنی زمستانی خانگی خوشمزه بوسیله یک لیوان یا کاتر نان میکادو را به قطر سانت برش بزنید تقریباً ۲۰ عدد نان می توانید برش بزنید . پس از این کار دو عدد سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه ریخته و با همزن هم بزنید تا کمی پف کند تقریبا ۳ الی ۴ دقیقه ، سپس پودر قند الک شده را همراه با وانیل و سرکه سفید به تخم مرغ اضافه کنید و برای چند لحظه با هم مخلوط کنید .

مرحله دوم

قابلمه را تا نصفه آب کنید بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد کاسه را روی قابلمه قرار دهید توجه کنید که کف کاسه نباید به آب برسد ، حالا سفیده های تخم مرغ را برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با همزن برقی بر روی حرارت بخار آب هم بزنید تا از خامی دربیاد اکنون کاسه را از روی حرارت برداشته و کنار قرار دهید .

مرحله سوم

بدون معطلی و خیلی سری یک قاشق مرباخوری پودر ژلاتین را همراه با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید دوباره بر روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود حالا آن را به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه کنید و برای مدت زمان ۶۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید .

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را درون قیف پلاستیکی بریزید و بر روی نان های میکادو پایپ نمایید ، حالا نان ها را برای مدت زمان ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد .  در این فاصله زمانی شکلات تخته ای را بر روی حرارت بخار آب کتری گرفته و آب کنید سپس روغن مایع را به آن اضافه نمایید .

مرحله پنجم

یک طرف نان های اضافه را شکلات زده و پس از اینکه بستنی ها را از درون یخچال خارج نمودید در زیر آنها بچسبانید و نان ها را دوبل و تقویت کنید ، زمانی که شکلات ها از داغی افتاد با قاشق و به آرامی بر روی بستنی ها کشیده و تمام قسمتها را به شکلات آغشته کنید . اکنون بستنی ها را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده مصرف شود تقریباً با این مواد۱۰ عدد بستنی خانگی می توانید آماده کنید ، نوش جان .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.