طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله و نشاسته بدون خامه برای 10 نفر بصورت تصویری

آموزش طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی خوشمزه و مجلسی با خامه و گلاب ، پاناکوتا چیست ؟ پاناکوتا یک نوع دسر ایتالیایی و به معنی خامه پخته شده است.  که با خامه و ژلاتین در داخل قالب تهیه می شود. این دسر با قهوه ، وانیل و دیگر انواع افزودنی ها طعم داده می شود . با قسمت طرز تهیه ژله سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای تهیه دسر

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا زعفرانی

  • شیر ٣ لیوان
  • شکر: یک لیوان
  • زعفران دم کرده: ٣ قاشق غذاخورى
  • پودر ژلاتین: ٢ قاشق غذاخوری
  • خامه: ۱۵۰ گرم
  • گلاب و وانیل به میزان لازم
دستور پخت

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله

در ابتدا باید پودر ژلاتین را داخل نصف لیوان شیر حل کرده و روی بخار کتری قرار دهید تا حسابی حل شود . باقیمانده شیر را با شکر مخلوط کرده و روی حرارت کم قرار داده تا جوش بیاد .زعفران دم کرده و گلاب را هم اضافه کنید . وانیل را هم اضافه کنید . حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید دسر شما کاملا خنک شود ، سپس خامه را هم بزنید تا یه دست و نرم بشه و بعد اضافه کنید .

دسر پاناکوتا زعفرانی مجلسی

پودر ژلاتین را که در ابتدا با شیر حل کرده بودید به مواد اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا مواد یک دست شوند . ژله خانگی را داخل ظرف یا قالب مورد نظر ریخته و حدود ۴ الی ۵ ساعت در یخچال گذاشته تا خودش را ببندد .دقت کنید خامه را باید زمانی اضافه کنید که دسر کاملا خنک شده باشد ، اگر دسر گرم باشد ، باعث میشود خامه بریده شود .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 27 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.