طرز تهیه ژله با ماست یک دسر رژیمی و بسیار خوشمزه مخصوصاً برای کودکان. این دسر راحت بسیار مقوی می باشد و سرشار از ویتامین و پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم فسفر است. مصرف آن برای کودکانی که در حال رشد هستند توصیه می شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم
پودر ژله با طعم دلخواه۱ بسته
آب جوش۱ پیمانه
ماست۱/۲ پیمانه
خامه۱/۲ پیمانه
میوه و خامهبرای تزیین

طرز تهیه ژله با ماست

مرحله اول

برای تهیه دسر ابتدا باید پودر ژله را درون کاسه بریزید سپس آب جوش را به آن اضافه نمایید کمی با هم مخلوط کرده و روی حرارت بخار آب قرار دهید و آن را به صورت بنماری حل کنید و صبر کنید تا رنگ آن شفاف شود.

مرحله دوم

ظرف مورد نظر را برای ۳۰ دقیقه کنار قرار دهید تا به صورت طبیعی خنک شود. ظرف را نباید درون یخچال قرار دهید. در این فاصله زمانی خامه و ماست را از یخچال خارج کرده و صبر کنید تا با محیط هم دما شوند.

مرحله سوم

هنگامی که ژله خنک شد ماست را همراه با خامه به آن اضافه کنید این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند. قالب را کمی چرب کنید یا آن را مرطوب نمایید سپس مواد را درون قالب بریزید.

مرحله چهارم

بعد از پر کردن قالب ظرف را برای ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله کاملا خودش را بگیرد و آماده برای مصرف شود. پس از اینکه از قالب خارج کردید با مقداری خامه و میوه مورد نظر تزیین کرده و نوش جان نمایید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 18 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.