طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ

طرز تهیه ژله بستنی رولی ساده طرز تهیه ژله بستنی لیوانی ساده طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه طرز تهیه ژله بستنی در قالب ماهی طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ طرز تهیه ژله بستنی لیوانی سه رنگ طرز تهیه ژله بستنی لیوانی مجلسی طرز تهیه ژله بستنی تصویری

ژله بستنی چند رنگ را به صورت تصویری با تمام نکات و فوت و فن های تهیه آن با طعم های مختلف در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که قالب را مناسب با مقدار مایه ژله آماده کنید و سعی کنید از یک قالب بزرگ استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله
ژله آلبالویک بسته
ژله پرتقالیک بسته
ژله موزیک بسته
ژله لیمویک بسته
ژله بلوبرییک بسته
ژله انگوریک بسته
آبجوشبه میزان لازم
بستنی روان شده۱/۴ لیوان به ازای هربسته ژله

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ

مرحله اول

برای تهیه این ژله رنگین کمانی ابتدا باید هر بسته ژله را به دوقسمت مساوی تقسیم کنید و درون دو کاسه جداگانه آن را خالی کنید تقریباً هر بسته ژله باید ده قاشق غذاخوری باشد، یعنی درون هر کدام از کاسه ها ۵ قاشق ژله بریزید.

مرحله دوم

یکی از کاسه ها را با سه چهارم لیوان دسته دار فرانسوی آب جوش پر کنید و کاسه دیگر را با نصف لیوان آب جوش پر کنید. ظرف ها را با قاشق هم بزنید بصورت جداگانه تا کاملاً یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا ظرف ها را به صورت جداگانه به صورت بن ماری آماده کنید تا ذرات ژله کاملاً درون آب جوش حل شود و رنگ مایع ژله ای شفاف و زلال شود. دقیقا عین همین کار و مراحل را برای هر بسته ژله تکرار کنید، تا تمام مواد آماده شود.

مرحله چهارم

بعد از انجام این مراحل صبر کنیم تا ژله ها از داغی بیفتد و دمای آن ها خنک شود. ظرفی را که درون آن نصف لیوان آب جوش ریخته بودید جدا کرده و یک چهارم لیوان بستنی هم دما با محیط به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

قالب مناسبی را انتخاب کرده و ۳۰ دقیقه قبل از ریختن ژله آن را درون فریزر قرار دهید سپس دیواره‌های آن را چرب کنید در مرحله اول ژله ای که شفاف است را اضافه کنید و قالب را درون فریزر قرار دهید.

مرحله ششم

زمانی که لایه اول نیم بند شد قالب را از درون فریزر خارج کرده و لایه بعدی که ژله کدر میشود را اضافه کنید. منظور از نیم بند شدن ژله اینست که اثر انگشتان دست شما بر روی ژله باقی بماند.

مرحله هفتم

به همین صورت و مرحله به مرحله تمام مایع ژله را درون قالب بریزید و در فریزر قرار دهید تا ژله رنگین کمان و چند رنگ شما کاملاً بسته و آماده برای سرو شود. به همین آسانی یک ژله بستنی مجلسی آماده و نوش جان نمایید.

منبع :fangel.desser

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.