طرز تهیه دسر موزی با ژلاتین

طرز تهیه دسر موزی با ژلاتین

مواد لازم
شیر۳ لیوان‌
آرد گندم۲ قاشق‌ غذاخوری‌
نشاسته‌ ذرت۲ قاشق‌ غذاخوری‌
پودر‌ ژلاتین۲ قاشق‌ غذاخوری‌
شکرنصف‌ لیوان‌
موز۲ عدد‌
خامه‌ صبحانه۱۰۰گرم‌
بیسکوییت‌ پتی‌ بور۱بسته‌
مغز‌ گردو‌به‌ میزان‌ دلخواه (قابل‌ حذف)
ژله‌ موز۱بسته‌

طرز تهیه دسر موزی با ژلاتین

مرحله اول

برای تهیه دسر ابتدا باید ژله موز را درون یک و نیم لیوان آب جوش بریزیم سپس پودر ژله را به صورت بنماری حل کنید. قالب مورد نظر خود را چرب کنید سپس مقداری از ژله را درون قالب بریزید.

مرحله دوم

حالا مقداری از ژله را درون قالب بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید تا زمانی که به صورت نیم بند آماده شود. در این فاصله زمانی موزها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید و بعد از نیم بند شدن ژل موزها را روی آن بچینید.

مرحله سوم

الباقی ژله را روی موزها بریزید. قالب را درون یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. حالا شیر سرد را با شکر و نشاسته و آرد مخلوط کنید و روی حرارت ملایم و اجاق گاز قرار دهید سپس به این مواد پودر ژلاتین را اضافه کنید.

مرحله چهارم

باید توجه داشته باشید که مایع را مدام هم بزنید تا آرد به صورت گلوله گلوله نشود. هم زدن را تا زمانی که مایه غلیظ شود ادامه دهید.

مرحله پنجم

هنگامی که از فرنی غلیظ‌تر شد ظرف را از روی حرارت بردارید. حالا بیسکویت خرد شده را با خامه و مغز گردو و همچنین باقیمانده موزها مخلوط کنید. کم اینکه خنک شد آن را بر روی ژله بریزید.

مرحله ششم

قالب را دوباره برای ۵ الی ۶ ساعت درون یخچال بگذاری تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه ژله آماده شد با چاقوی محکم و تیز ژله را از دور قالب جدا کنید و آن را درون ظرف‌های سرو بگذارید.

منبع : n.zhalebar

آخرین بروز رسانی در : شنبه 17 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.