طرز تهیه دسر کدو حلوایی

معجون کدو حلوایی دسر کدو حلوایی ترکیه با ارده و شیره انگور بصورت قالبی

دسر کدو حلوایی یکی از خوشمزه ترین و پرخاصیت ترین دسرهای مناسب برای فصل پاییز می باشد، در این روش پخت شما با استفاده از بیسکویت خردشده با بافتی زبر و بادام خرد شده با بافت شکننده مزه خاصی را همراه کدو نرم تجربه خواهید کرد ، با سایت تفریحی های پاتوق همراه شده و از این دستور پخت بهره لازم را ببرید . از خواص کدو در فصل سرد پاییز و زمستان غافل نشوید . مقدار مواد ذکر شده برای ۴ نفر کافی می‌باشد .

مواد لازم برای تهیه دسر

کدو حلوایی۱ کیلو
آبنصف لیوان
چوب دارچین۱ ق غ
گلاب۳ ق غ
پرک بادام۴ ق غ
بیسکوییت وانیلی و شکلاتیاز هر کدام ۶ عدد
پودر دارچین۱ ق م
پودر هل۱ ق چ
کره۲۰ گرم
عسلهر اندازه که دوست دارید

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

مرحله ۱

برای تهیه دسر کدو حلوایی مقوی و پر انرژی یا همان معجون پاییزی از اینکه کدوها را خورد کردید آنها را درون ماهیتابه ریخته و نصف لیوان آب اضافه نمایید و روی حرارت متوسط اجاق بگذارید ، حالا تکه های چوب دارچین را روی کدوها ریخته و پس از آن گلاب را اضافه کنید .

مرحله ۲

در این مرحله در ماهیتابه را بسته و اجازه دهید تا با بخار خودش کدو ها کاملاً مغز پخت شوند به طوری که پس از پخته شدن بافت کدو کاملا نرم شود . حالا خیلی راحت آنها را با قاشق از پوست جدا کنید و درون کاسه بریزید ، کره را اضافه کنید و با پشت قاشق با کدو حلوایی مخلوط نمایید ، تا یکدست شود .

مرحله ۳

اکنون زمان آن رسیده که عسل را همراه با پودر هل و پودر دارچین به مواد اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید ، لیوان های مخصوص سرو دسر را آماده کنید و کف آنها را با بیسکویت های خرد شده پر کنید سپس مخلوط کدو حلوایی و عسل را اضافه نمایید در پایان روی مواد را با پرک بادام پر کنید .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.