طرز تهیه کباب مرغ سوخاری

طرز تهیه کباب مرغ سوخاری

طرز تهیه کباب مرغ سوخاری، یکی از جوجه کباب های ساده و خوشمزه تابه ای. برای مزه دار کردن مرغ شما از سس مایونز یا ماست چکیده و آویشن و نمک و فلفل استفاده میکنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ سوخاری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت غذا
سینه مرغ۲ عدد
سس مایونز یا ماست چکیده۱/۲ لیوان
پودر سوخاری۱/۲ لیوان
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
روغن مایعبرای سرخ کردن
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه این جوجه کباب خوشمزه ابتدا باید مرغ را خورد کنید سپس آن را درون کاسه بریزید، حالا سس مایونز یا ماست چکیده را اضافه کنید. بعد از آن نوبت به اضافه کردن پودر آویشن و نمک و فلفل می رسد.

مرحله دوم

مواد و دست مخلوط کنید تا تمام قسمت های مرغ به سس آغشته شود حالا روی کاسه را بپوشانید و برای یک ساعت ظرف را درون یخچال قرار دهید تا ادویه ها حسابی به خورد بافت مرغ برود و مزه دار شود.

مرحله سوم

بعد از خارج کردن ظرف از یخچال می توانید آن را به سیخ بکشید. درون یک سینی آرد سوخاری را بریزید و سیخ های جوجه کباب را درون سینی آرد سوخاری بغلتانید. به صورتی که تمام سطح جوجه کباب به آرد آغشته شود.

مرحله چهارم

درون ماهیتابه مقدار زیادی روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید، حرارت زیاد باشد. بعد از داغ شدن روغن سیخ ها را درون ماهیتابه قرار دهید و مرغ‌ها را سرخ کنید. سیخ ها را بچرخانید تا دو طرف آن سرخ شود.

مرحله پنجم

بعد از سرخ شدن غذا سیخ جوجه را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. حالا می توانید غذا را همراه با برنج و سس های دست ساز خانگی با انواع سالاد فصل نوش جان نمایید. ناگفته نماند مزه دار کردن مرغ با رب انار هم معجره خواهد کرد.

منبع:@azadehzamani.69

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.