طرز تهیه کیک برنجی

طرز تهیه کیک برنجی ایرانی آموزش طرز تهیه کیک برنجی طرز تهیه کیک برنجی خانگی طرز تهیه کیک برنجی دوکبوکی طرز تهیه کیک برنجی ساده بدون فر طرز تهیه کیک برنجی کرمانشاه طرز تهیه کیک برنجی رژیمی طرز تهیه کیک برنجی ساده کره ای

کیک برنجی سنتی با عطر و طعم فوق العاده خوشمزه با تمام نکات و فوت و فن های پخت نان.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برنجی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای عصرانه خوشمزه
آرد برنجیک لیوان + ۳/۴ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
پودر هل یا وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ لیوان چایخوری
شکریک لیوان
شیر یا ماستیک لیوان
روغن مایعنصف لیوان
گلاب۳ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک برنجی

مرحله اول

برای پخت این کیک استثنایی و بسیار لذیذ و خوشمزه ابتدا باید آرد برنج را با بکینگ پودر مخلوط کنید و آن را در سه مرحله الک کنید حالا آرد آماده شده را کنار بگذارید و به سراغ فر رفته و آن را روشن کنید.

مرحله دوم

دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. تخم مرغ ها را شکسته و به آن شکر و پودر هل و وانیل را اضافه کنید و مواد را با همزن دستی در حدی که کرم رنگ و کشدار شوند مخلوط کنید، تقریباً برای ۵ دقیقه.

مرحله سوم

پس از آماده شدن مایه نوبت به اضافه کردن روغن می رسد. در حد مخلوط شدن با همزن برقی مواد را مخلوط کنید. حالا شیر یا ماست را همراه با گلاب و زعفران دم کرده به مایع اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در پایان کار نوبت به اضافه کردن آرد می رسد مواد را در حدی که یکدست شوند با همزن مخلوط کنید، مایع کیک برنجی شل و روان می باشد و از آن نترسید به هیچ عنوان نباید مقدار آرد را بیشتر کنید.

مرحله پنجم

قالب مورد نظر خود را با روغن جدا کننده چرب کنید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید و قالب را درون فر قرار دهید دما ۱۸۰ درجه سانتیگراد می باشد مدت زمان پخت کیک تقریباً ۴۰ دقیقه می باشد تا زمانی که روی کیک طلایی شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که آرد برنج بسیار چسبنده است و باید مهارت خاصی برای خارج کردن آن از درون قالب داشته باشید، اگر مبتدی هستید کف قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید تا راحت تر کیک را جدا نمایید. منبع :golden.yummy

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.