چرا قورمه سبزی تلخ میشه

چرا قورمه سبزی تلخ میشه

چرا قورمه سبزی تلخ میشه ,چرا قورمه سبزی سیاه نمیشه,چرا قورمه سبزی کف میکند,چرا قورمه سبزی عطر نداره,چرا قورمه سبزی شیرین میشود,چرا قورمه سبزی خوشمزه نمیشه,چرا قورمه سبزی جا نمیفته,چرا قورمه سبزیم لعاب نداره,چرا قورمه سبزی آب میندازه,چرا قورمه سبزیم بو نداره,چرا قورمه سبزی بوی حنا میده برای رسیدن به جواب این همه سوال در مورد خورشت قورمه سبزی با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

چرا روغن نمیندازه

برای اینکه خورشت ما بعد از پخت به روغن بیفتد و جذاب شود بهتر است سبزی‌های مخصوص خورشت را بسیار ریز خرد کنید با این کار بعد از پخت خورشت شما دیگر آبکی نمی‌شود.

چرا خوشمزه نمیشه

بهتر است اندازه آب خورشت کاملاً دستتان باشد و به میزان لازم همان ابتدای کار آب را اضافه کنید. برای اینکه خورشت خوش رنگ و خوشمزه شود بهتر است از سبزی تازه استفاده کنیم.

چرا عطر نداره

برای اینکه یک خورشت خوش عطر و بو داشته باشیم از سبزی شنبلیله خشک استفاده کنیم. یک قاشق غذاخوری همانند نعنا تفت دهید و در ۲۰ دقیقه آخر پخت به غذا اضافه نمایید. زیاد بودن شنبلیله خورش را تلخ می‌کند.

نحوه تفت دادن سبزی

برای اینکه یک عطر عالی به غذا بدهیم سعی کنید از سیر رنده شده و تخم گشنیز پودر شده استفاده کنید آنها را تفت دهید و به مواد خورشت اضافه کنید. برای تیره شدن رنگ خورشت بهتر از سبزی را با حرارت متوسط و حسابی تفت دهید مراقب باشید نسوزد.

قورمه سبزی چرب و چیلی

اگر قصد دارید یک خورشت پرچرب تهیه کنید هنگامی که پیازها را تفت می‌دهید مقداری دنبه چرخ شده به آنها اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید.

چگونه لعاب دار شود

با استفاده از یک تکه قلم یا گوشت با استخوان می‌توانید یک لعاب عالی به خورشت بدهید و طعم آن غذا را ماندگار و بی‌نظیر نمایید.

چاشنی مخصوص

چاشنی اصلی این خورشت صد درصد لیمو عمانی می‌باشد. لیموها را سه چهار ساعت قبل از آشپزی بخیسانید یا برای ۲۰ دقیقه بجوشانید تا تلخی آنها را بگیرید و در اواسط پخت غذا آنها را اضافه نمایید.

چرا رب میریزن

با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید از چاشنی‌هایی مانند رب انار و رب نارنج و قره قروت استفاده کنید. برای تغییر رنگ خورشت می‌توانید از رب گوجه فرنگی کمک بگیرید.

ترش شدن خورشت

اگر قصد دارید یک خورشت ترش تهیه کنید در چند دقیقه پایانی پخت مغز لیمو عمانی را به غذا اضافه کنید. لوبیای مخصوص قورمه سبزی لوبیا قرمز و چیتی می‌باشد. اگر نبود می‌توانید لوبیا چشم بلبلی را جایگزین کنید.

ترفند برای خوشمزه شدن

برای اینکه بعد از پخت غذا نفخ نداشته باشد بهتر است از شب قبل لوبیاها را بخیسانید و در چند مرحله آب آنها را عوض کنید. برای اینکه خورشت به روغن بیفتد در ۳۰ دقیقه پایانی پخت در قابلمه را نیمه باز بگذارید.

منبع:

.nahid1570

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 مهر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.