طرز تهیه جوجه ماستی

آموزش پخت و طرز تهیه جوجه ماستی کبابی خوشمزه در فر و تابه رستورانی

طرز تهیه و پخت جوجه ماستی خوشمزه و مجلسی خانگی به روش رستورانی با سبزیجات ، روش های مختلفی برای مرینیت کردن و پخت جوجه کباب وجود داد در این مطلب شما را با نکات مهم و فوت فن های پخت جوجه بصورت حرفه ای و بدون عیب و ایراد آشنا خواهیم نمود ، مطلب را با دقت بخوانید و به نکات ذکر شده بخوبی دقت کنید یاد بگیرید و به دیگران هم بیاموزید . با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای پخت جوجه کباب

مواد لازم برای تهیه جوجه ماستی

  • سینه مرغ
  • نمک و فلفل سیاه
  • پودرگل محمدی
  • سبزی معطر پونه،ترخون یا مرزه
  • لیموعمانی دو عدد
  • پیاز یک عدد
  • ماست چکیده
  • روغن زیتون
دستور پخت

طرز تهیه جوجه ماستی

مرحله اول

برای تهیه جوجه ماستی کبابی پس از اینکه مرغ ها را خرد نمودید آنها را شسته و درون آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند یا به اصطلاح مرغ تشنه شود ، مرغی که خیس باشد مواد مرینیت را بخوبی به خود جذب نمیکند و همین امر باعث خواهد شد مزه دار نشود ، پس برای اینکه طعم بهتری داشته باشید مرغ ها را خشک کنید سپس مشغول طعم دار کردن آن شوید برای مرینیت مرغ از این مواد استفاده کنید .


مرحله دوم

نمک را همراه با فلفل سیاه بر روی تکه های مرغ ریخته و حسابی ورز دهید تا تمام قسمت های مرغ به ادویه آغشته شود . بخاطر اینکه طبع ماست و مرغ سرد می‌باشد از پودر گل محمدی به عنوان مصلح استفاده کنید ، این پودر بخاطر داشتن عطر و بوی خاص خودش ، بوی خوبی را به خوراک جوجه شما خواهد داد ، پس از اضافه نمودن این مواد سبزی های معطر را که شامل پونه و ترخون و مرزه میشود را به مواد اضافه کنید با هم بخوبی مخلوط کنید .

مرحله سوم

لیمو عمانی ها را بشکنید و هسته های تلخ آنرا خارج کنید سپس آنها را کوبیده و بر روی مواد بپاشید . حالا پیاز را بصورت خلالی برش زده و کمی نمک بر روی آن بپاشید ، برای چند دقیقه اجازه دهید در همان حالت بماند تا کمی بافت پیاز نرم شود ، سپس با دست پیازها را فشار دهید تا گاز پیاز خارج شود ، همان گاز موجود در پیاز طعم جوجه ها را بدمزه خواهد کرد ، حالا تفاله های پیاز را به مرغ اضافه کنید . در پایان ماست چکیده را که خیلی ترش نباشد به مرغ ها اضافه کنید در حد ۴ ۵ قاشق غذاخوری کفایت می کند . مواد را با هم مخلوط کنید و برای مدت زمان ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید .

مرحله چهارم

پس از آن مرغ‌ها را با اضافه کردن روغن چرب کنید ، چرب کردن مرغ باعث می‌شود که منافذ گوشت بسته شود و ادویه ها دیگر بخورد گوشت نمی‌رود ، همچنین بعد از کباب کردن جوجه های شما براق و طلایی رنگ خواهند بود . حالا روی کاسه خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۶ الی ۸ ساعت به آن استراحت دهید البته درون یخچال . پس از اینکه جوجه ها را از درون یخچال خارج نمودید بر روی تکه های مرغ آبلیمو بریزید و با دست هم بزنید ، یک آتش یکدست و کاملا روشن را آماده کرده و سیخ های جوجه کباب خانگی را آماده برای پخت نمایید . این هم از تجربیات بنده برای پخت این خوراک پرطرفدار و خوشمزه .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 3 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.