طرز تهیه سوپ خامه ای

 طرز تهیه سوپ خامه ای رستورانی +طرز تهیه سوپ خامه و قارچ +فیلم طرز تهیه سوپ خامه ای+ طرز تهیه سوپ خامه ای با مرغ+ طرز تهیه سوپ خامه ای با جو پرک+ طرز تهیه سوپ خامه ای مجلسی +طرز تهیه سوپ خامه ای با سیب زمینی +طرز تهیه سوپ خامه ای بدون قارچ

سوپ خامه ای خوشمزه با طعم بی‌نظیر و عالی، برای پخت سوپ به روش رستورانی می‌توانید از جو پرک و قارچ و شیر استفاده کنید و از خواص آن برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن بهره مند شوید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ خامه ای در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
آب لیمو۲ قاشق غ
سیب زمینی۱ عدد
آب مرغ۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
جو پوست کنده یا پرک۱/۴ پیمانه
خامه۱ پیمانه
سس مایونز۱ ق غ
شیر۲ لیوان
جعفریبه میزان لازم
کره یا روغن۲ ق غ

طرز تهیه سوپ خامه ای

مرحله اول

یکی از نکات پخت سوپ این است که جو را باید قبل از استفاده بخیسانید. جوراب همراه با مقداری آب درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بپزد در زمان پخت کف های روی آن را هم باید جمع کنید.

مرحله دوم

برای اینکه سوپ شما غلیظ و لعاب دار شود می توانید به جای آرد یک عدد سیب زمینی متوسط را همراه با جو درون قابلمه ریخته و همراه با جو بپزید. سیب زمینی را بعد از پخت رنده کنید.

مرحله سوم

هویج رو هم رنده و یا خرد نمایید. کره را درون ماهیتابه ریخته و پس از اینکه داغ شد قارچ های ورقه شده را به آن اضافه کنید، قارچ را کمی تفت دهید تا آب اضافی قارچها گرفته شود.

مرحله چهارم

اگر می خواهید سوپ را با آرد بپزید باید در این مرحله اضافه کنید و آن را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. آب مرغ را کم کم به قارچ ها اضافه کنید و مخلوط نمایید. میتوانید از عصاره مرغ هم استفاده کنید.

مرحله پنجم

کمی مواد را هم بزنید و پس از چند لحظه جو پرک و سیب زمینی را به آن اضافه کنید. شیر را جداگانه بجوشانید و بعد از انجام این کار به سوپ اضافه کنید با این کار از بریده بریده شدن شیر جلوگیری میکنید.

مرحله ششم

هنگامی که سوپ شروع به جوشیدن کرد میتوانید درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۱۵ دقیقه و با حرارت ملایم و پایین خوراک رژیمی کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود.

مرحله هفتم

خامه را باید از قبل آماده کنید و آن را از یخچال خارج نمایید تا با دمای محیط هم دما شود سپس آن را با سس مایونز و آبلیمو و کمی شیر مخلوط کنید هنگامی که یکدست شد آن را به سوپ اضافه کرده و اجاق گاز را خاموش کنید.

مرحله هشتم

یکی از نکات طلایی برای پخت سوپ استفاده از سینه مرغ ریش ریش شده و یا نخود فرنگی و یا هر سبزیجات دیگه ای که به مصرف آن علاقه دارید می باشد، با این کار می توانید طعم سوپ را لذیذ تر نمایید.

مرحله هشتم

اگر احساس کردید که زمان زیادی برای پخت سوپ ندارید می توانید جو را حذف کرده و به جای آن از جو پرک استفاده کنید. جو پرک نیازی به پخته جداگانه مثل جو ندارد و می‌توانید آن را با بقیه مواد اضافه کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 20 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.