طرز تهیه سرخ کردن ماهی

 طرز تهیه سرخ کردن ماهی

پخت ماهی به روش جنوبی و سرخ کردن آن با ادویه های مخصوص بصورتی که طعم و خاصیت آن از بین نرود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سرخ کردن ماهی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای سرخ کردن ماهی
روغنبه میزان لازم
آردبه میزان لازم
زردچوبه، فلفل سیاه، زنجبیلبه دلخواه

 طرز تهیه سرخ کردن ماهی

مرحله ۱

شما باید ماهی را در روغن زیاد سرخ کنید این کار باعث می شود تا روغن کمتری جذب بافت ماهی شود و ماهی شما بهتر و شکیل تر سرخ خواهد شد. همراه با ماهی یک سر سیر با پوست درون ماهیتابه قرار دهید.

مرحله ۲

سیر را به خوبی بشویید و به صورت عرضی آن را نصف کنید. این کار باعث می شود تا عطر و طعم سیر در هنگام سرخ کردن جذب ماهی شود. فلفل سیاه و زردچوبه را با مقدار کمی زنجبیل به آرد اضافه کنید.

مرحله ۳

فیله های ماهی را درون آرد بغلتانید سپس در روغن داغ سرخ کنید. توجه داشته باشید اگر فیله ها را درون روغن سرد قرار دهید در هنگام سرخ کردن بافت ماهی متلاشی خواهد شد. پس از اینکه ماهی خودش را گرفت حرارت را کم کنید.

مرحله ۴

فیله ها را درون ماهیتابه با فاصله قرار دهید تا به خوبی سرخ شوند و حالت خمیری پیدا نکنند. ماهی را از قسمتی که پوست ندارد درون ماهی تابه قرار دهید. اگر از قسمت پوست سرخ کنید ماهی به خوبی برشته و سرخ نمی‌شود.

مرحله ۵

برای تهیه سس، پیاز و سیر را همراه با سبزی سرخ کنید، به آن ادویه های مورد نظر را اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن رب گوجه فرنگی را با آب مخلوط کنید و با مقداری آبلیمو تازه اضافه نمایید، حرارت را کم کنید تا سس جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.