طرز تهیه بهترین مرغ سوخاری تهران

طرز تهیه بهترین مرغ سوخاری تهران در منزل به روش رستوران سعادت آباد و تهران پارس

بهترین مرغ سوخاری تهران را در منزل و با استفاده از ادویه های خاص و دستور پخت ای بسیار راحت و آسان تهیه کنید و از خوردن این فست فود لذیذ و خوشمزه در کنار کانون گرم خانواده لذت ببرید . با سایت آشپزی های پاتوق همراه شده و از این دستور پخت استفاده کنید .

مواد لازم برای خوراک دو نفر
سینه مرغ۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ فنجان
آبنصف لیوان
سیر۱ حبه
کاری ، پودر فلفل قرمزبه میزان لازم
زیره سبز نمکبه میزان لازم
ذرت اسیاب شدهبه میزان لازم
ذرت اسیاب شدهبه میزان لازم

طرز تهیه بهترین مرغ سوخاری تهران

مرحله اول

اگر می‌خواهید بهترین مرغ سوخاری تهران را بخورید حتماً نکات زیر را رعایت کنید تا در پایان غذای خوشمزه ای داشته باشید . ابتدا نوبت شستن مرغ می‌باشد پس از انجام این کار سینه مرغ را در ابعاد دلخواه برش بزنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد درون کاسه ای مناسب تخم مرغ را شکسته و بعد به آن نصف لیوان آب یا شیر را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و بعد از آن حبه سیر را له کنید و همراه با ادویه کاری و پودر فلفل قرمز و زیره سیاه و نمک به مواد اضافه کنید به خوبی با هم مخلوط کرده و در پایان آرد را به آن اضافه کنید تا در آخر یک سس غلیظ داشته باشید .

مرحله سوم

سعی کنید تکه های مرغ را به صورت برش های نازک ببرید سپس آنها را درون این سس بغلتانید تا تمام قسمتهای گوشت به سس آغشته شود . روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را برای مدت زمان تقریبی یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود .

مرحله چهارم

در مرحله بعد دانه های ذرت را درون مخلوط کن ریخته و آنها را آسیاب کنید حالا تکه های مرغ را از درون سس خارج کرده و تمام قسمت های آن را به ذرت آسیاب شده آغشته کنید . پودر ذرت به جای پودر سوخاری می باشد .

مرحله پنجم

در مرحله بعدی نوبت به سرخ کردن مرغ می‌رسد برای این کار ماهیتابه رو روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید حرارت را کمی زیاد کرده و پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد تکه های مرغ را درون ماهیتابه ریخته حرارت را کم می‌کنیم تا به آرامی دوطرفه خوراک سوخاری ما سرخ شود .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.