طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت

تهیه و پخت خورش کدو سبز با گوشت خوراک خوشمزه خانگی ، کدو سبز شاید طعم قابل قبول و خوبی را برای همه نداشته باشد و با شنیدن اسم آن همه افراد به فکر غذا های آب پز و رژیمی می افتند ، در این دستور پخت یک خوراک متفوت و دلچسب را با کدو سبز تجربه کنید و از خواص بینظیر کدو بهره ببرید .

مواد لازم برای تهیه خورش

مواد لازم برای تهیه خورش کدو سبز با گوشت

  • روغن به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
  • رب گوجه ‌فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
  • کدو سبز متوسط ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت ۲۰۰ گرم ️
دستور پخت

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو سبز با گوشت پس از اینکه پیاز و سیر را خرد کردید یک قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن درون قابلمه بریزید ، سپس پیاز و سیر را اضافه کرده و با هم تفت دهید تا زمانی که آنها نرم شوند .

مرحله دوم

در این زمان گوشت را خرد کرده و همراه با کمی زردچوبه درون قابلمه ریخته و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا وقتی که رنگ گوشت تغییر کند . حالا زمان اضافه کردن گوجه فرنگی های خرد شده به خورش خانگی رسیده ، همه مواد را هم بزنید .

مرحله سوم

حالا رب گوجه را درون یک لیوان آب جوش حل کرده و با ۳ لیوان آب دیگر به خورش کدو اضافه کنید ، کمی مواد را هم زده و پس پس از آن در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت کم برای مدت زمان ۲ ساعت و خورش کاملا پخته و جا افتاده شود .

مرحله چهارم

در طول این فاصله زمانی می توانید کدوها را آماده کنید پس از اینکه کدوها را شستید آنها را در طول برش زده سپس بر روی آنها مقداری نمک بپاشید . اندکی بعد یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده و همراه با مقداری روغن کدو ها را سرخ کنید در حدی که طلایی رنگ شوند کافی می باشد .

مرحله پنجم

پس از گذشته ۲ ساعت و نرم شدن گوشت نمک و فلفل خورشت را اندازه کنید سپس کدو هایی را که از قبل آماده کرده بودید به غذا اضافه کنید ،توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن کدو دیگر نیازی به هم زدن خورش ندارید .

مرحله ششم

اکنون میتوانید در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا این خورشت خوشمزه برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه دوباره بر روی حرارت کم بجوشد حالا می توانید غذای خود را همراه با برنج سرو نمایید ، برای اینکه طعم خورش بهتر باشد میتوانید مقداری آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.