طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد طرز تهیه حلیم قرمز لرستان طرز تهیه حلیم بروجردی طرز تهیه حلیم دونفره طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی حلیم لوبیا قرمز بروجرد طرز تهیه حلیم بادمجان بازاری طرز تهیه حلیم بادمجان ساده

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد یا حلیم قرمز اصیل و خوشمزه، این آش با بلغور گندم آماده می‌شود و یک خوراک مناسب برای فصل سرد می‌باشد. می‌توانید آن را با گوشت و بدون گوشت هم بپزید. با آبلیمو و فلفل و نان تازه نوش جان کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه آش
لوبیا قرمز۱ پیمانه
بلغور گندمنصف پیمانه
آب قلم یا آب گوشت۱ لیتر
گوشت قرمز۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
برگ بو و چوب دارچینبه مقدار لازم
پیاز۲ عدد
کرهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش لوبیا قرمز بروجرد

مرحله اول

برای تهیه این آش محلی خوشمزه و اصیل ایرانی ابتدا باید لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و در طول این مدت چندبار هم آب لوبیا را عوض کنید. ۲ ساعت قبل از آشپزی بلغور گندم را هم بخیسانید.

مرحله دوم

گوشت را آماده کنید همراه با پیاز و چوب دارچین و برگ بو و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه درون قابلمه بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید صبر کنید تا برای دو ساعت بپزد. بعد از دوساعت مقداری نمک به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

اجازه دهید تا برای یک ساعت دیگر گوشت بپزد. به صورت جداگانه لوبیا و بلغور را بپزید، به حبوبات کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا لعاب بندازد. بعد از اینکه گوشت پخته شد آن را به صورت ریش ریش آماده کنید.

مرحله چهارم

آب گوشت را همراه با گوشتی که ریش ریش کرده‌اید به حبوبات اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید و به وسیله گوشت کوب برقی آن را به‌صورت پوره میکس کنید. در پایان کره را به آش اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه اجاق را خاموش کنید.
‌‌‌

‌منبع : tala food

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.