طرز تهیه کیک رژیمی

روش پخت کیک رژیمی خوشمزه بدون استفاده از فر و بکار گرفتن شکر و روغن و شیر بسیار خوشمزه و عالی پفکی و پنبه ای میان وعده مقوی برای کودک و ورزشکار

کیک رژیمی یک میان وعده عالی و مقوی میباشد که میتواند انرژی از دست رفته ورزشکاران را برگرداند . به دلیل عدم استفاده از روغن و شکر بسیار سالم میباشد و استفاده از آن را به همه علاقه مندان به آشپزی توصیه میکنیم .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد یک پیمانه
  • شیره انگور ۱/۲پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چ
  • وانیل‏ ۱/۲ق چ
  • پودر هل یا دارچین ۱ ق چ
دستور پخت

طرز تهیه کیک رژیمی

مرحله اول

برای تهیه کیک رژیمی خانگی به صورت حرفه‌ای ۳۰ دقیقه قبل از شروع آشپزی تخم مرغ ها را از درون یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید. سپس وانیل و پودر دارچین و تخم مرغ را درون کاسه بخوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد مواد را برای مدت زمان ۵ دقیقه هم بزنید تا حجم مواد دو برابر شود و رنگ آن به حالت کرم رنگ در آید . حالا نوبت اضافه کردن شیره میباشد مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند .

مرحله سوم

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آنها را برای به مرحله الک نمایید آرد الک شده را آرام آرام به مخلوط مایه کیک خوشمزه اضافه کنید و آنها را هم زده تا یکدست شوند . یک قالب ۲۰ سانتی انتخاب کرده و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید .

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاغذ را با روغن چرب کنید و پس از آن مایه کیک را درون قالب بریزید فر را ۲۰ دقیقه قبل از آشپزی پیش گرم کنید . حالا قالب را برای مدت زمان ۳۵ الی ۴۰ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا مغز پخت شود اکنون کیک ساده و خوشمزه شما آماده برای سرو می باشد . اگر می خواهید کیک‌ بدون‌ فر آماده کنید مایه را درون قابلمه ریخته و روی آن دم کنی قرار دهید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.