طرز تهیه خورش کرفس گیاهی

آموزش طرز تهیه خورش کرفس گیاهی بدون گوشت و مرغ خوشمزه

خورش کرفس گیاهی مجلسی و خوشمزه رژیمی بسیار مناسب برای افرادی که بدنبال حذف گوشت از برنامه غذایی خود می‌باشند و می‌خواهند جای آن از غذاهای سالم استفاده کنند . مزیت های استفاده از ساقه کرفس را بیشتر بشناسیم مناسب برای کاهش وزن و کاهش فشارخون میباشد . اگر در هضم غذا مشکل دارید میتواند مشکل شما را بهبود ببخشد . همچنین کرفس بدن را در حالت هیدراته نگه میدارد .

مواد لازم برای تهیه خورش

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس گیاهی

  • پیاز بزرگ
  • قارچ
  • ادویه
  • کرفس
  • سبزی (جعفری و نعنا)
دستور پخت

طرز تهیه خورش کرفس گیاهی

مرحله اول

برای تهیه خورش کرفس گیاهی بدون گوشت پس از اینکه طرف ها را به خوبی شسته و ضدعفونی نمودید یک قابلمه آب و نمک را بر روی قرات اجاق گاز گذاشته زمانی که آب داغ شد کرفس ها را درون آب قرار داده و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه بجوشد .

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه کرفس ها را از درون آب خارج کرده سپس درون ماهیتابه ریخته و آنها را تفت دهید با این روش پخت دیگر کرفس شما در انتهای پخت کاملاً نرم و جا افتاده شده است و صد درصد می پزد .

مرحله سوم

حالا جعفری و نعنا را خورد کرده و آنها را نیز تفت دهید سبزی ها را کنار قرار داده و پیازها را خرد کنید . پیاز ها را نیز درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند . حالا به آنها ادویه را اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله چهارم

پس از انجام دادن این مراحل نوبت به اضافه کردن سبزی های خرد شده جعفری و نعناع و پس از آن اسفناج می‌باشد مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده سپس به آنها قارچ هایی را که از قبل پخت بودید را اضافه کنید و با هم تفت دهید .

مرحله پنجم

در این زمان و بعد از تف دادن مواد آب جوش را به خورش اضافه کنید حالا درب قابلمه را بسته و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خورش کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود ، اگر مشکلی با لیمو عمانی ندارید میتوانید برای مزه بهتر لیمو عمانی را هم به خورشت محلی خود اضافه کنید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.