طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

دستور پخت سنتی ترین خورشت ایرانی خوشمزه و مجلسی با گوشت و لوبیا چشم بلبلی، قورمه سبزی برای ایرانی‌ها یک خوراک ملّی  بشمار میآید و در همه نقاط ایران از آن استفاده میشود . این خوراک قدمتی بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال دارد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت قورمه سبزی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
گوشت گوسالهنیم کیلو گرم
پیاز۱عدد
لیمو عمانی۵ تا ۶ عدد
لوبیا چشم بلبلی۱/۲ لیوان
سبزی خورشتی۱ کیلو گرم
رب۱قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

مرحله ۱

پیاز را رنده کنید سپس گوشت را قطعه قطعه کنید تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید و پیاز ها را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی بعد که پیاز ها سبک و شیشه ای شد اندکی زردچوبه به آن اضافه نموده و تفت دهید.

مرحله ۲

حالا گوشت خرد شده را بریزید و همراه با پیاز ها تفت دهید وقتی که رنگ گوشت تغییر کرد یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی مرغوب درون تابه ریخته و دوباره با هم مخلوط کرده و تفت دهید.

مرحله ۳

در آخر کار ۲ لیوان آب اضافه کنید درب تابه را ببندید و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا نیم پز شود. لوبیا ها را ۲ ، ۳ ساعت قبل از آشپزی درون آب ریخته و بخیسانید ، سپس آن ها را بصورت جداگانه بپزید.

مرحله ۴

بعد از گذشت ۴۰ دقیقه و زمانی که گوشت نیم پز شد سبزی خورشتی که شامل سبزی های تره و جعفری و گشنیز و شنبلیله و اسفناج میشود را درون تابه ریخته و با گوشت مخلوط میکنیم حالا می‌توانید لوبیا را هم به خورشت خوش طعم اضافه کنید.

مرحله ۵

نمک و فلفل را اضافه کنید و پس از چند جوش لیموهای عمانی را درون خورشت بریزید برای اینکه لیمو خورشت را تلخ نکند قبل از اضافه نمودن با چنگال آن ها را سوراخ نموده و درون آب قرار دهید آب را نیز در چند مرحله عوض کنید ، اجازه دهید تا خورشت با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.