طرز تهیه فرنی آرد برنج

 طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای دو نفر طرز تهیه فرنی با آرد برنج برای نوزادان طرز تهیه فرنی برای کرونا طرز تهیه فرنی با شیر طرز تهیه فرنی برای ۴ نفر طرز تهیه فرنی با نشاسته طرز تهیه فرنی ساده خانگی طرز تهیه فرنی با آرد برنج و عسل

دستور پخت یک غذای بسیار ساده و کم هزینه اما پر انرژی و بسیار سالم و مقوی این غذا به راحتی روان شما را جلا خواهد داد. ناگفته نماند که بیشترین غذا را برای نوزادان و کودکان تهیه می کنند. از این غذا برای افطار و یا به عنوان دسر هم می توانید استفاده نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی آرد برنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
شیر۴پیمانه
آب سردنیم پیمانه
آرد برنج۴ ق غ خوری
شکر۴ ق غ خوری
گلابنیم پیمانه
عرق هل۲ق غ خوری
پودر نارگیل و کنجدبه میزان لازم
پودر گل سرخ و خلال بادوم و پستهبه میزان لازم

طرز تهیه فرنی آرد برنج

مرحله ۱

برای شروع درون یک قابلمه مناسب آب ریخته و سپس به آن آرد برنج را اضافه کنید این مواد را با هم مخلوط کنید تا زمانی که کاملاً یکدست شوند سپس نوبت به اضافه کردن شیر می رسد، دوباره با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲

قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و مرتب مواد را هم بزنید تا زمانی که شروع به جوشیدن کند اکنون زمان آن رسیده که شکر را به این غذای رژیمی و سبک اضافه کنید مواد را هم بزنید و اجازه دهید تا آرد برنج پخته شود.

مرحله ۳

برای ۱۰ دقیقه مواد را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد سپس نوبت به اضافه کردن گلاب می رسد بعد از اضافه کردن گلاب برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت کم خوراک شما جا افتاده شود و عطر و طعم گلاب در غذای شما پخش شود.

نکات تهیه فرنی

اجاق گاز را خاموش کرده و با پودر نارگیل و کنجد و پودر گل سرخ و خلال بادام و خلال پسته غذای خود را تزیین نمایید. توجه داشته باشید که باید آرد برنج را با آب سرد مخلوط کنید این کار از گلوله گلوله شدن غذا جلوگیری می کند.

فوت و فن تهیه فرنی

برای تهیه فرنی زعفرانی و شکلاتی زمانیکه آرد را اضافه می کنید به آن مقداری زعفران و یا پودر کاکائو اضافه کنید بعد از اینکه فرنی پخته شد خیلی سریع درون ظرف سرو بریزید چون پس از سرد شدن غلیظ می شود. نشاسته را هم می توانید جایگزین آرد برنج کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.