طرز تهیه رب انار خانگی

آموزش مرحله ای و تصویری پخت به روش سنتی و شمالی رب انار خوشمزه ترش و شیرین و ملس

رب انار خانگی را میتوان به عنوان یکی از چاشنی های خوشمزه و متفاوت نام برد با طعمی ملس و دلنشین ، برای تهیه این رب با گرفتن آب انار و جوشاندن آن میتوانید یک چاشنی استثنایی تهیه کنید که اغلب در غذاهای شمالی استفاده میشود ، برای تهیه انواع خورشت ، مرغ شکم پر ، ماهی شکم پر و ترشی های مختلف میتوانید از رب انار استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید . انار سرشار از ویتامین بی می‌باشد و باعث فعالیت مناسب آنزیم های بدن می‌شود همین امر انرژی شما را بالا خواهد برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد نمود . شما هم میتوانید از انار رب گرفته و در تمامی فصول از مزایا و خواص آن استفاده کنید .

مواد لازم برای تهیه رب

مواد لازم برای تهیه رب انار

  • انار ۸ کیلو گرم
  • نمک ۱ قاشق غذاخوری
دستور پخت

طرز تهیه رب انار خانگی

مرحله اول

برای تهیه یک رب انار خانگی خوشرنگ پس از اینکه انارها را به خوبی تمیز نمودید آنها را شسته و با یک چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کنید سپس آنها را دان کرده حالا انارهای دان شده را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره در آورید .

مرحله دوم

قابلمه مناسب را انتخاب نموده و یک پارچه که کار صافی را انجام میدهد بر روی در قابلمه گذاشته . انار ها را از صافی رد می کنیم تا آب آن گرفته شود و درون قابلمه بریزد . سپس تفاله ها را جمع کرده و فشار میدهیم تا کاملاً آب انار گرفته شود .

مرحله سوم

یک اجاق گاز مناسب را انتخاب نموده و قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم تا به آرامی بجوشد. زمانی که رب ما در حال جوشیدن است در چندین نوبت کف می کند شما هم سعی کنید این کف را با قاشق جدا کنید.

مرحله چهارم

با گرفتن کف روی رب اجازه دهید تا رب خانگی غلیظ و سفت شود.در زمانی که احساس نمودید به غلظت کافی رسیده و بر روی اجاق گاز میباشد.آن را هم بزنید تا از ته گرفتن رب انار جلوگیری کنید.در لحظات پایانی نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

زمانی که رب انار آماده شد اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه می‌دهیم تا با دمای محیط این رب سرد شود.بعد از سرد شدن رب انار آن را درون شیشه ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. اگر انار خوبی را خریداری کرده باشید از هر ۸ کیلو انار می توانید یک کیلو رب انار بگیرید .

نکات پخت رب انار

خوشرنگ تر شدن رب انار

خوشرنگ بودن رب انار خیلی مورد توجه مصرف کننده می‌باشد.یکی از نکات مهم و فنی برای تهیه رب انار خوشرنگ استفاده از یک ظرف مناسب می باشد. تجربه این را ثابت کرده است که ظرف مخصوص پخت رب باید حجمش تقریباً دو برابر آب اناری باشد که شما در اختیار دارید.

هر کیلو انار چقدر رب می دهد ؟

یکی از اصول مهم در پخت رب انار میزان انار مصرفی برای تهیه یک کیلو رب میباشد،توجه داشته باشید که اگر از یک انار درجه یک پوست نازک و آبدار استفاده کنید با جوشاندن ۷ الی ۸ کیلوگرم انار میتوانید ۱ کیلو رب آماده کنید. اما اگر از یک انار درجه ۲ معمولی استفاده میکنید باید حداقل ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم انار را بجوشانید تا ۱ کیلو رب تهیه کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.