طرز تهیه برنج آبکش

نحوه پخت و طرز تهیه برنج آبکش شده ایرانی مجلسی و خوشمزه دو نفره

نحوه پخت و طرز تهیه برنج آبکش شده ایرانی مجلسی و خوشمزه خانگی همراه با نکات مهم برای قد کشیدن برنج و دم کشیدن برنج و سفید شدن برنج موقع پخت و دم کردن برنج زعفرانی . برنج یکی از غلات پر مصرف و پرطرفدار بر سر سفره های ایرانیان میباشد و در ایران تمام خانم ها علاقه مند هستند که برنج خود را به بهترین شکل ممکن آماده نمایند . با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

دستور پخت

طرز تهیه برنج آبکش

دم کشیدن برنج

برای تهیه برنج آبکش با استفاده از این تجربیات و فن های آشپزی میتوانید یک آشپز حرفه ای شوید برای اینکه برنج شما زودتر آماده و دم بکشد ، زمانی که میخواهید برنج را دم کنید با کمک دسته کفگیر چند سوراخ ( ۵ ) بر روی برنج تا کف قابلمه ایجاد کنید  این کار باعث خواهد شد برنج شما بهتر و زودتر دم بکشد . برای هر پیمانه برنج از یک قاشق مرباخوری نمک استفاده کنید .

قد کشیدن برنج

یکی از مسائل مهم برای آشپزهای حرفه ای قد کشیدن برنج می باشد ، برای این کار زمانی که برنج شما در حال جوشیدن است یک استکان آب سرد داخل قابلمه بریزید توجه کنید زمانیکه می خواهید برنج را آبکش کنید به آن آب سرد نزنید این کار شما باعث شوک شده و از قد کشیدن برنج جلوگیری می‌کند . همچنین آن را دانه‌دانه و خوش خوراک خواهد کرد . یکی دیگر از نکات ساده برای پخت برنج انتخاب قابلمه بزرگ تر می باشد با این کار هم ته دیگ بزرگتر و هم به رنج قد کشیده تری خواهید داشت .

سفید شدن برنج موقع پخت

اگر می‌خواهید در پایان پخت برنج سفیدی داشته باشید در زمان جوشیدن یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یا آب نارنج به برنج اضافه کنید . یکی دیگر از راه های سفید شدن برنج اضافه نمودن ماست در حد دو قاشق غذاخوری و یا یک استکان دوغ می باشد .

برنج زعفرانی مجلسی

برای تهیه برنج مجلسی و زعفرانی مقداری زعفران را دود کنید و در یک استکان آب داغ حل نمایید سپس زمانی که می‌خواهید برنج را دم کنید استکان زعفران را بر روی برنج قرار داده و در قابلمه را ببندید و صبر کنید تا برنج دم بکشد این کار شما باعث می‌شود تا عطر زعفران به خرد برنج برود ،پس از پخت و دم کشیدن برنج زعفران را با برنج مخلوط کنید .

نکات پخت برنج ایرانی

اگر تایم پخت برنج از دستتان در رفت و بیش از حد جوشید قبل از اینکه آن را آبکش کنید به برنج آب سرد بزنید این کار شما باعث سفت شدن برنج میشود . اگر مقدار نمک شما زیاد شد در زمان آبکش کردن آب بیشتری به برنج بزنید اگر دیرتر شد خورشت را کم نمک درست کنید اگر برنج ته گرفت و سوخت بلافاصله بر روی برنج نان قرار دهید نان بوی سوختگی برنج شما را جذب می‌کند ، یا اینکه چند حلقه پیاز بر روی برنج قرار دهید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.