طرز تهیه ته چین تابه ای

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی تابه ای روی گاز بدون فر

ته چین تابه ای مرغ یک غذای مجلسی و بسیار جذاب رستورانی می‌باشد ، که آن را می توانید به صورت پیش غذا و یا غذای اصلی سرو نمایید . ته چین را درون ماهی تابه و فر و قابلمه می‌توانید آماده نمایید . امیدواریم این غذا را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

مواد لازم برای تهیه ته چین تابه ای

  • ‏‎برنج ۲لیوان⁣⁣⁣
  • ‏‎تخم مرغ ۱عدد درشت ⁣⁣⁣
  • ‏‎پودر گل محمدی ۱ق.م
  • ‏‎زعفرون غلیظ دم شده نسبتا زیاد
  • ‏‎روغن مایع ۲ق.غ برای داخل ته چین
  • روغن مایع حدودا۱/۴لیوانم برای پختش ⁣⁣⁣
  • ‏‎ماست (بهتره هم زده و یکم غلیظ باشه) ۱/۳لیوان⁣⁣⁣
  • ⁣نمک و فلفل به میران لازم⁣⁣
  • زرشک و خلال پسته هم برای تزئین⁣⁣
⁣⁣⁣دستور پخت

طرز تهیه ته چین تابه ای

مرحله اول

برای ته چین تابه ای خوشمزه و رستورانی ابتدا برنج را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه بخیسانید سپس همراه با نمک و روغن آن را بر روی اجاق گاز قرار داده و آبکش نمایید برنج را کنار گذاشته و خود را برای تهیه مایه ته چین آماده نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعد تخم مرغ را با پودر گل محمدی و زعفران غلیظ دم شده مخلوط کنید سپس مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و با یک همزن دستی یا چنگال مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید . اگر پودر گل محمدی ندارید می توانید از گلاب استفاده کنید .

مرحله سوم

هم زدن شما باعث می شود که مایه بوی زخم نگیرد ‌. حالا روغن مایع را همراه با ماست چکیده به مواد اضافه کنید و آنها را به خوبی هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند برنج آبکش شده را آماده کنید و با مایه ته چین رستورانی به خوبی مخلوط نمایید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد کف و روی ماهیتابه را به‌خوبی چرب کنید توجه کنید که باید از روغن زیادی استفاده کنید پس از انجام این کار نیمی از برنج را درون ماهیتابه ریخته و با پشت قاشق آن را سفت نمایید . اگر می خواهید از مرغ استفاده کنید مرغ ها را روی برنج ریخته سپس الباقی برنج را اضافه کنید .

مرحله پنجم

اگر می خواهید از مرغ استفاده کنید سینه مرغ را همراه با نمک و فلفل و زرد چوبه و مقداری پیاز را درون ماهیتابه ریخته و به صورت معمولی آن را بپزید سپس به ته چین اضافه کنید . توجه داشته باشید مواد را در گوشه های ماهیتابه نریزید .

مرحله ششم

در این مرحله اجاق گاز را روشن کرده و روی آن شعله پخش کن قرار دهید حرارت را ملایم کرده و ماهی تابه را برای مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه بر روی اجاق گاز قرار دهید تا کاملاً طلایی رنگ شود ، حالا ماهی تابه را بچرخانید تا طرف دیگر آن هم برشته و طلایی شود .

مرحله هفتم

در این مرحله و پس از این که ته چین مرغ شما پخته شد آن را درون ظرف مورد نظر کشیده و با زرشک و خلال پسته غذای خود را تزیین نمایید می توانید برای تزیین از ماست هم استفاده نمایید . نوش جان

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.