طرز بو دادن پسته خام

طرز بو دادن پسته خام

طرز بو دادن پسته خام در منزل و مزه دار کردن آن با چاشنی‌هایی مثل آبلیمو و سرکه و زعفران و نمک. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز بو دادن پسته خام در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مرحله اول

برای شروع پسته‌های خوش را باید درون ماهیتابه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهیم حرارت را هم کم کنیم که پسته بوی سوختگی نگیرد. برای ۲۰ دقیقه پسته‌ها را تفت می‌دهیم و مدام آنها را زیر و رو می‌کنیم.

مرحله دوم

حالا موادی را که برای طعم‌دار کردن پسته در نظر گرفته‌اید را آماده کنید و روی پسته ها بریزید. کمی پسته ها را هم بزنید و اجازه دهید تا برای یک ساعت پسته ها استراحت کنند و حسابی مزه دار شوند.

مرحله سوم

دوباره پسته‌ها را درون ماهیتابه بریزید و همانند دفعه قبلی روی شعله پخش کن و با حرارت کم برای ۴۰ الی ۴۵ دقیقه تفت دهید. برای طعم‌دار کردن می‌توانید از سرکه یا آبلیمو همراه با کمی آب نمک استفاده کنید.

مرحله چهارم

از زعفران و یا آب نمک تنها با آویشن دم کرده هم می‌توانید برای مزه‌دار کردن پسته‌ها استفاده نمایید. هم زدن رو تا زمانی که پسته‌ها کاملاً خشک شوند ادامه دهید. مرتب هم بزنید و مراقب باشید در طول زمان تفت دادن نسوزند.

منبع : azi.na.food

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.