ترشی کلم قرمز

فوت و فن ترشی کلم قرمز طرز تهیه ترشی کلم قرمز با آبغوره ترشی کلم قرمز با آبلیمو

ترشی کلم قرمز

طرز تهیه ترشی کلم قرمز خوش رنگ و خوشمزه و خانگی فوری رستورانی ، این کلم غنی از مواد شیمیایی گیاهی، آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است .

مواد لازم برای تهیه ترشی

مواد لازم برای تهیه ترشی کلم

  • کلم پیچ قرمز یک عدد بزرگ
  • سرکه انگور قرمز یا سفید به مقدار لازم
  • نمک ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر ۸ تا ۱۰ قاشق غذاخوری
دستور پخت

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

این ترشی خوشمزه با طعمی ملس را میتونید به عنوان یه سالاد بینظیر کنار بشقاب آماده کنید .🥗 کلم ها را تمیز شسته و از وسط به چهار قسمت تقسیم کنید ، برای اینکه ظاهر خوشگلتری داشته باشه کلم ها رابه صورت رشته ای برش بزنید (رشته های باریک ) کلم ها را داخل ظرف بزرگ قرار دهید و لا به لای آن ها نمک بپاشید و کلم ها را با دست حسابی مخلوط کنید . روی ظرف سلفون بکشید وحدود ۱/۵ کلم ها را کنار گذاشته تا آب کلم پس داده بشه .

کلم ها را با دست برداشته و فشار میاورید تا همه آب کلم خارج شود کلم ها را داخل ظرف شیشه بریزید ولا بلایش ۷ یا ۸ قاشق شکر اضافه کنید وقتی به لایه آخر کلم ها رسیدید سرکه را رو کلم ها بریزید میتونید به همون اندازه که سرکه میریزید برابرش آب جوشیده سرد شده اضافه کنید ، آب جوشیده را درصورتی اضافه کنید که دوست ندارید این ترشی خیلی هم ترش باشد تا با شکر و سرکه مزه ملس به خودش بگیره . بعد دوساعت این ترشی آماده سرو کردن کنار بشقاب غذای شماست ، این ترشی رستورانی را درست کنید و لذت ببرید ☺️😋

آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 مهر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.