طرز تهیه سمبوسه بندری با سیب زمینی

طرز تهیه سمبوسه بندری با سیب زمینی

طرز تهیه سمبوسه بندری با سیب زمینی، یک میان وعده ساده و خوشمزه. سمبوسه را بصورت سرد و گرم میتوانید سرو کنید.یک ساندویچ سبک و بسیار پر انرژی.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه بندری با سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
سیب‌زمینی۳ عدد
️پیاز۱ یا ۲ عدد
️پیازچه۱ پیمانه
️جعفری۱ پیمانه
️سیر۱ تا ۳ حبه
️روغنبه میزان لازم
️نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
فلفل قرمزبه میزان لازم
️زردچوبهبه میزان لازم
نان لواشبه میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه بندری با سیب زمینی

مرحله اول

برای پخت سمبوسه ابتدا باید سیب زمینی ها را به صورت کامل آبپز کنید و بعد از انجام این کار پوست آن را جدا کنید صبر کنید تا سیب زمینی ها سرد شوند سپس آنها را رنده کنید.

مرحله دوم

پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و درون روغن ریخته و سرو نمایید. در حین تفت دادن پیاز ها سیر را اضافه کنید و بعد از اینکه کمی تغییر رنگ داد، زردچوبه را به آن ها اضافه کرده و تفت دهید تا عطر و رنگ زردچوبه در آید.

مرحله سوم

حالا کمی فلفل قرمز اضافه کنید بعد از کمی تفت دادن جعفری خرد شده را به این مواد اضافه نمایید. بعد از تفت دادن حسابی این مواد سیب زمینی های رنده شده را به آنها اضافه کنید.

مرحله چهارم

مواد را حسابی تفت دهید تا بوی مواد سمبوسه بندری فضای خانه را پر کند. حالا زمان آن رسیده که مقداری نمک و فلفل و بعد از آن کمی کره اضافه کنید. در لحظات پایانی پیازچه خرد شده را اضافه کنید.

مرحله پنجم

صبر کنید ظرف کمی روی حرارت بماند تا جا افتاده شود. مراقب باشید زیاد خشک نشود و تازگی خود را از دست ندهد. نان را به صورت مستطیلی برش بزنید و با زاویه ۴۵ درجه بعد از اضافه کردن مواد سمبوسه جمع کنید.

مرحله ششم

روغن داغ زیادی را جمع کنید و سمبوسه ها را درون آن سرخ نمایید. برای اینکه لبه سمبوسه در هنگام سرخ کردن باز نشود می توانید در هنگام پیچیدن لبه های نان را کمی مرطوب کنید.

منبع : seppkitchenclub

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.