طرز تهیه کباب مرغ و گوشت

طرز تهیه کباب مرغ و گوشت چرخ کرده دو رنگ مجلسی به روش رستورانی

اگر از مزه های تکراری خسته شده اید و می خواهید غذای جدید را تجربه کنید برای شما طرز تهیه کباب مرغ و گوشت تابه‌ای را آماده کرده ایم. به راحتی می توانید این غذا را به صورت خانگی و بسیار خوشمزه و مجلسی آماده کنید. ادویه مورد نیاز شما فلفل و زردچوبه و پودر سیر و سماق می‌باشد.

مواد لازم برای خوراک ۴نفر
گوشت چرخ شده۴۰۰ گرم
گوشت چرخ شده مرغ۴۰۰ گرم
پیازدو عدد متوسط
سماقیک قاشق مرباخوری
نمک و ادویهبه میزان لازم
زعفران و کرهبرای رومال کباب

طرز تهیه کباب مرغ و گوشت

مرحله ۱

برای طرز تهیه کباب مرغ و گوشت ساده و خوشمزه، برای شروع باید در دو کاسه و بصورت جداگانه گوشت ها را همراه با پیاز و نمک و ادویه و سماق مزه‌دار کنید، سپس آنها را به خوبی ورز دهید و روی کاسه ها را بپوشانید.

مرحله ۲

برای مدت زمان یک ساعت کاسه ها را درون یخچال گذاشته و اجازه دهید تا ادویه بخورد بافت گوشت برود.درون ماهیتابه کمی روغن ریخته و گوشت ها را بصورت دلخواه در کف ظرف حالت دهید بصورت یکی در میان.

مرحله ۳

کمی که گوشت ها پخته شدند و کباب خودش را گرفت آن ها برش زده و درب ماهیتابه را میبندیم و پس از اینکه آب انداخت درب ظرف را باز گذاشته و پس از پخته شدن روی کباب را زعفران و کره بمالید و برگردانید تا طرف دیگر آن پخته شود.

نکات پخت کباب تابه ای

یکی از نکات مهم برای استفاده از گوشت مرغ مخلوط کرده ران و سینه با هم میباشد . جمع شدن و کوچک شدن گوشت ها در هنگام پخت و کباب کردن به خاطر درصد چربی بالای آن می باشد. در هنگام پخت شعله و حرارت هم نباید خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.