طرز تهیه آش جو

طرز تهیه آش جو خوشمزه ساوه ای به روش رستورانی در منزل دونفره درست کنید

آش جو یکی دیگر از انواع آش های خوشمزه و خش عطر ایرانی میباشد که بخاطر استفاده از حبوبات و سبزیجات تازه بسیار مقوی میباشد و مصرف آن در فصل های سرد سال رواج بیشتری دارد .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه آش جو

  • جو پوست کنده یک ونیم پیمانه
  • نخود و لوبیا نیم پیمانه
  • عدس نیم پیمانه
  • پیاز دو عدد بزرگ
  • فلفل سیاه و زردچوبه و نمک
  • سبزی آشی ۲۵۰گرم
  • نعناع خشک دو قاشق غذاخوری
دستور پخت

طرز تهیه آش جو

مرحله اول

برای پخت آش جو باید نخود و لوبیا را از شب قبل از آشپزی بخیسانید و چند بار نیز آب آن را عوض کنید با این کار نفقه حقوقات خود را خواهید گرفت سپس از آن ها برای پخت آش خوشمزه استفاده کنید ، اگر از عدس هم استفاده می کنید نیازی نیست آن را بخیسانید .

مرحله دوم

اکنون نخود و لوبیا و عدس را بپزید در همین فاصله زمانی جو ها را بخیسانید ، سپس پیاز را خلالی خرد کرده و درون ماهیتابه با مقدار کمی روغن تفت دهید سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله سوم

به مواد درون مشابه اضافه کنید بعد از کمی تفت دادن اجاق گاز را خاموش کنید ، حالا قابلمه را بر روی گاز قرار بدید و تا نصفه آن را آب کنید و صبر کنید تا آب بجوشد ، اکنون جو های خیس شده را درون قابلمه ریخته سپس کمی روغن به آن اضافه کنید ، این کار شما باعث می شود تا در هنگام جوشیدن قابلمه سر نره .

مرحله چهارم

پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا برای سه ساعت با حرارت کم جو ها بپزد ، حالا نوبت اضافه کردن نخود و لوبیا عدس می باشد . پس از آن سبزی آشی و پیاز داغ و نعنا داغ را به آش محلی اضافه میکنیم و با هم مخلوط می نماییم .

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا آش شما جا افتاده شود . اضافه کردن سیر داغ به آش ساده سلیقه ای میباشد . میتوانید کشک را هم در هنگام صرف کردن غذا به صورت جداگانه به خوراک جو خوشمزه اضافه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.